Наш девіз: "Хто не йде вперед - йде назад. Стану нерухомості не існує."

.

ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
Наша адреса:
42000, Сумська обл.,
м.Ромни, вул.Коржівська, 44
Контактні телефони:
(05448) 5-19-56, 5-19-67, 5-12-71
Факс: (05448) 5-12-71
vpu14@ukr.net

Відповідальна особа з питань консультаційної допомоги:

Ірина Гулак, 096 744-93-21, 066 449-81-99

Відповідальна особа за сайт:

Юлія Іщенко, 068 062-62-94

Меню сайту

     19 грудня учні Роменського ВПУ взяли участь у ІІ етапі ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

     Бруско Дарина та Ластовкіна Яна продемонстрували свої таланти у літературній творчості, долучилися до збереження та популяризації спадщини великого українського поета Тараса Шевченка.

     Це важливий крок обдарованих учнів на шляху до розвитку особистості, розширення світогляду та вдосконалення мовних і творчих навичок.

     Бажаємо конкурсанткам та їх наставникам натхнення, подальших досягнень у навчанні та творчості, а також гордості за причетність до такої значущої події! Успіхів та перемоги у конкурсі!

  

     На базі ДПТНЗ «Роменське ВПУ» 16-17 грудня 2024 проведено ІІ практичного етапу навчання для майстрів виробничого навчання – тренерів кулінарних хабів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Сумської області,  у межах ініціативи «Кулінарні Хаби. Навчання майстер-тренерів», яка реалізується Громадською організацією «Cult Food», за підтримки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE, що впроваджується в Україні консорціумом у складі DOCCU та PHZH International Projects in Education за підтримки Embassy of Switzerland in Ukraine/Посольство Швейцарії в Україні.

     Навчання проводила тренер Осадченко Любов Олександрівна, загальний супровід заходу здійснювала методист Навчально-методичного центру ПТО  у Сумській області Темченко Олена Всеволодівна.

      

     У заході брали участь майстри виробничого навчання ДТПНЗ «Роменське ВПУ», ДПТНЗ «Конотопський професійний аграрний ліцей, ДНЗ «Охтирський центр професійно-технічної освіти».

     Навчання включало теоретичний та практичний блоки.

     Під час теоретичного блоку учасники навчання відповідали на питання білетів, переглядали презентаційні матеріали, надані тренером Осадченко Л.О.

     Після проходження інструктажу майстри виробничого навчання приступили до виконання практичних завдань на традиційному та інноваційному обладнанні.

     В процесі приготування кулінарних страв здорового харчування учасники використовували технологічні картки зі «Збірника рецептур страв для харчування дітей у закладах освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку та закладах соціального захисту» шеф-кухаря Євгена Клопотенка.

     Учасники готували різноманітні страви, застосовуючи різні спеції, добавки, безлактозні та безглютенові продукти.

    

    

     З використанням сучасного технологічного обладнання (пароконвектомат, апарат шокової заморозки, апарат су вид, аерогриль та інші) навчання було набагато ефективнішим: прискорило час на приготування страв, дозволило водночас працювати на інших технологічних процесах.  

  

     Тренер Осадченко Л.О. здійснювала контроль за послідовністю виконання процесів, надавала індивідуальні консультації в процесі роботи, роз’яснювала принцип роботи на новітньому обладнанні з приготування здорового і збалансованого харчування.

     

      Під час заходу панувала творча, дружня атмосфера.

     Досвід, отриманий учасниками під час навчання, забезпечить можливість передавати знання та навички працівникам шкільних їдалень.

Бути обережним в Інтернеті та соціальних мережах. Соцмережі — це дуже складні застосунки. Для повноцінної роботи вони запитують доступ майже до всієї особистої інформації. Це може бути як мінімум доступ до фото галереї, доступ до файлової системи взагалі, до ваших контактів, до камери, до мікрофона, до інтернет-з'єднань, до інформації про телефон. Тому встановлюючи будь-який додаток на телефон переконайтесь у його безпечності.

Бути обачними із пропозиціями, які пропонуються незнайомцямиНавіть якщо людина стверджує, що їй можна довіряти, краще бути обачним та утриматися від надмірно близького спілкування та у разі пропозицій сумнівного характеру, особливо заробити «великі кошти», одразу повідомляти про таке спілкування до поліції, зробивши скріншоти переписки і зафіксувати ідентифікуючий нікнейм того, хто пропонує заробіток.

Дітям необхідно повідомляти про будь-які пропозиції, підозрілі нові знайомства батькам, педагогам та поліції.

Поширювати інформацію тільки з офіційних ресурсів.

Якщо дитину намагаються залучити до протиправної діяльності:

Дати чітко зрозуміти, що ви не хочете співпрацювати (на всі запитання треба відповідати «Ні». У жодному разі нічого не обіцяти та не погоджуватися).

Уникайте контактів із підозрілими людьми:

Не погоджуйтеся на зустрічі з незнайомцями. Завжди повідомляйте дорослих про такі запрошення.

Повідомляйте про підозрілі ситуації:

Якщо отримуєте дивні пропозиції або помічаєте щось підозріле, негайно скажіть батькам чи вчителям.

Будьте обережними в соцмережах:

Не публікуйте інформацію, яка може зацікавити злочинців.

Використовуйте налаштування приватності для обмеження доступу до особистої інформації.

Навчайтеся розпізнавати маніпуляції:

Звертайте увагу на ознаки обману: пропозиції швидкого збагачення, прохання виконати прості завдання з подальшими вимогами.

 Батькам та педагогічним працівникам:

Звертати увагу, в яких месенджерах та соціальних мережах проводить час дитина, чи не з’явилися у дитини чималі кошти, можливо нові гаджети або речі.

Контролювати коло спілкування дитини, чи немає серед них тих, хто полюбляє заробити «легкі гроші», а якщо все ж таки у дитини є такі
«друзі»  – пояснити їм які можуть бути наслідки такого спілкування.

Роз’яснити дітям, що «Легких грошей» не буває, адже протиправний заробіток завжди несе за собою покарання, іноді навіть і позбавлення волі.

Підвищувати свідомість дитини. (Розкажіть дитині про поняття вербування та які ризики це несе не тільки для дитини але й для оточуючих. Поясніть, що навіть безневинна на перший погляд інформація, наприклад, про розташування техніки, блокпостів чи військових, може бути використана на шкоду країні. Розкажіть, що ті, хто намагається отримати таку інформацію, можуть діяти обманом, пропонувати гроші, подарунки чи інші винагороди. Навчіть дитину бути обережною з новими знайомствами в соцмережах, уникати спілкування з незнайомцями, які задають підозрілі питання. Зверніть увагу, що завжди можна сказати "ні" та звернутися до батьків чи вчителів, якщо щось викликає сумніви чи дискомфорт.Також наголосіть, що повідомлення дорослих про такі ситуації – це прояв відповідальності та турботи про безпеку сім'ї та громади).

Для залучення до злочинної діяльності спецслужби рф використовують  різноманітні прийоми і засоби: маніпулюють дітьми через шантаж, обіцянки матеріальних благ або тиск на емоції.

Підтримувати відкриту комунікацію з дитиною. (Відкрита комунікація допомагає вчасно виявити будь-які підозрілі або небезпечні ситуації).

Приймати участь у освітніх та психологічних заходах дитини (Беріть участь у заходах, які спрямовані на підвищення свідомості та психологічний захист від вербування).

Сприяння формуванню критичного мисленнярозвиток навичок прийняття відповідального рішення, оволодіння сучасними технологіями розв’язання складних ситуацій, аналізу конкретних ситуацій.

Підвищення правової свідомості та відповідальності шляхом інформування, ознайомлення із законодавством України, виховання у дітей патріотизму, формування ціннісних орієнтирів та утвердження національно-патріотичної свідомості, поваги до Конституції України та держави, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, розбір конкретних прикладів із застосуванням цих законів.

Проведення просвітницької роботи з дітьми щодо медіаграмотності та медіагігієни, зокрема заборона використання певних соціальних мереж також роз’яснення дітям та надання можливих навичок щодо розрізнення фейкової інформації від достовірної, пояснити, яка інформація є секретною і які наслідки її розголошення матиме як для країни, так і для дитини, її рідних.

Налагоджувати довірливі стосунки, спілкуватися з дітьми, цікавитися, як вони проводять свій вільний час, в яких соціальних мережах зареєстровані, щоб мати можливість коректно пояснити можливі небезпеки, які несе та чи інша мережа, месенджер щодо можливого ризику вербування, які можуть бути наслідки, познайомити із схемами вербування, щоб зіткнувшись із чимось схожим, дитина була готова реагувати відповідним чином (протистояти тиску, маніпуляції, повідомити батькам та звернутися до поліції).

 Куди можна звернутися у разі надходження пропозицій дитини щодо залучення її до диверсійної діяльності 

Інформацію про можливі факти протиправної діяльності негайно необхідно повідомити поліції за телефонним номером екстреної служби «102» або заповнити форму зворотного зв'язку на сайті кіберполіції.

Telegram-канал «Брама», в якому щодня дають інформацію про блокування різних акаунтів в соцмережах, де дезінформують, вчиняють протиправну діяльність, шахрайство. В цьому Telegram-каналі є інформація, як вберегтися від певних методів шахрайства, а також як захистити себе та свою сторінку в соціальній мережі.

Сьогодні кібер- та загрози із вербування виявляють різні державні та недержавні організації, які спеціалізуються на безпеці та протидії інформаційним і фізичним загрозам. Основні з них: Кіберполіція, Служба безпеки України (СБУ), Національний координаційний центр кібербезпеки (Рада національної безпеки і оборони України), Міністерство оборони України, волонтерські та приватні організації, звичайні громадяни.

Але вони просять про допомогу й українців: можна долучитись до блокування телеграм- та ютюб-каналів, фейсбук-груп, інстапрофілів, які поширюють дезінформацію, а також дані про місця дислокації ЗСУ.

Для цього варто звернутись у чатбот StopRussia | MRIYA, надіслати відомості про виявлені ресурси, щоби їх перевірили та заблокували.

Канал «StopRussia | MRIYA» https://t.me/+rPL5V0CMx0NlOTky

Канал – це головна інструкція та засіб комунікації з підписниками щодо блокування, а також платформа, де щоденно та систематично надаються онлайн-завдання для підписників, актуальні новини та свіжа інформація, у тому числі навчальні матеріали по кібергігієні та протидії шахрайству.

Бот «StopRussia | MRIYA» https://t.me/stopdrugsbot

Приймає інформацію про фейкові ресурси, котрі перевіряються модераторами та відправляються на блокування в Телеграм-канал. У розділі «Надіслати скаргу на ресурс» – кожен може долучитися до блокування ресурсів окупанта.

Має чатботи і СБУ. В один із них, «Знайди зрадника» https://t.me/Traitor_Search_bot, можна надсилати інформацію про людей, які співпрацюють із російськими загарбниками, про інтернет-агентів, що передають ворогові інформацію чи поширюють контент на його підтримку.

Другий модуль курсу "Інклюзія як прийняття різноманіття в освітньому середовищі". Учасниками тренінгу у Трускавці стали 24 фахівці із закладів-партнерів проєкту EdUP. Серед них: 12 психологів, 9 соціальних педагогів та 3 заступники директорів із виховної роботи. П'ятеро тренерів-наставників з «Українська Спілка Супервізії та Коучингу» навчали учасників і підтримували їх під час опрацювання різних психологічних завдань.

Тема триденного тренінгу "Особливості підліткових меншин" у профтеху:

📍Дівчата серед хлопців, хлопці серед дівчат.

📍Сироти серед дітей із повних сімей.

📍Діти з інвалідністю.

Проєкт “Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні” впроваджується за фінансової підтримки Swiss Development & Cooperation, ТОВ “Геберіт Трейдінг”, ТОВ “Сіка Україна” та виконується Swisscontact за підтримки Міністерства освіти і науки України.   

 

Дякуємо організаторам Проєкту за можливість долучитися до обговорення важливих питань, що стосуються  соціально-психологічного компоненту професійної освіти.

 

     Сьогодні підбито підсумки ІІІ етапу XХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, в якому за перемогу змагалися 27 знавців рідної мови із 21 закладу професійної (професійно-технічної) освіти області.

     За результатами роботи журі визначено переможців:

Серед учнів І курсу:

І місце – Дарина БРУСКО, ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище» (викладач Світлана ЯЦМЕНКО).

Серед учнів ІІІ курсу:

І місце – Яна ЛАСТОВКІНА, ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище» (викладач Алла СКЛЯР).

     Вітаємо наших учениць із перемогою, зичимо міцних сил для підкорення нових вершин! Адже, мова – найбільший скарб будь-якого народу, запорука його існування, у ній наша ідентичність, єдність і сила. Наші ПЕРЕМОГИ – тобі, УКРАЇНО!

     Друзі, бережімо й любімо українське слово, збагачуймо своє мовлення, досягаймо нових висот у вивченні рідної мови!

Сторінка 1 із 33

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

Офіційний сайт президента України     Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України     Сумська Обласна Державна Адміністрація     Сумський Державний Університет     Інститут професійно-технічної освіти НАПН України     Департамент освіти і науки Сумської ОДА    Національна академія педагогічних наук України     Державне підприємство     Навчально-методичний центр Професійно-технічної освіти у Сумській області

© 2007-2020 ДПТНЗ "Роменське ВПУ". Офіційний сайт

ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
Наша адреса:
42000, Сумська обл.,
м.Ромни, вул.Коржівська, 44
Контактні телефони:
(05448) 5-19-56, 5-19-67, 5-12-71
Факс: (05448) 5-12-71
vpu14@ukr.net

Відповідальна особа з питань консультаційної допомоги:

Ірина Гулак, 096 744-93-21, 066 449-81-99

Відповідальна особа за сайт:

Юлія Іщенко, 068 062-62-94

Меню сайту