Структура методичної роботи в училищі – це спеціальний комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на досягненні науки, передового педагогічного досвіду та сприяють всебічному підвищенню компетентності, професійної майстерності кожного педагога, ефективності навчально-виховного процесу в училищі та втілюються у різних методах і засобах.
1. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА
1. Положення про методичний кабінет ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
2. Положення про педагогічну раду ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
3. Положення про методичну раду ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
4. Положення про методичну комісію ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
5. Положення про циклову комісію у ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
6. Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
7. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
8. Положення про критерії та порядок оцінювання навчальних досягнень здобувачів фахової передвищої овіти у ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
2. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА НА 2021-2024 НАВЧАЛЬНІ РОКИ
"Цифрові технології у забезпеченні професійного розвитку педагогічних працівників"
3. СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ
План роботи педагогічної ради на 2023-2024 н.р.
План роботи педагогічної ради на 2022-2023 н.р.
План роботи педагогічної ради на 2021-2022 н.р.
Методична робота в училищі спрямована на підвищення ефективності навчально-виховного процесу через вдосконалення професійної й педагогічної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання, диференціацію та індивідуалізацію навчального процесу, апробацію й впровадження інноваційних форм та методів навчання. Основною формою методичної роботи є організація діяльності предметних та циклових методичних комісій.
В училищі функціонує 8 предметних методичних комісій.
- Методична комісія викладачів природничого циклу.
- Методична комісія викладачів гуманітарного циклу.
- Методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання за напрямом "Будівництво".
- Методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання з професії "Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів", "Електрогазозварник".
- Методична комісія викладачів фізичного виховання, предмету "Захист України" (методико-санітарної підготовки).
- Методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання кухарів, кондитерів.
- Методична комісія класних керівників.
- Циклова комісія "Підприємство, та торгівля" та "Харчові технології".
Основними напрямками роботи методичних комісій є:
- розроблення освітніх та освітньо-професійних програм з професій та спеціальностей;
- створення відповідного комплексного методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- підвищення професійного та педагогічного рівня викладачів і майстрів виробничого навчання;
- аналіз контингенту учнів, результатів навчально-виховного процесу, відповідності якості знань, умінь та навичок учнів вимогам навчальних планів і програм;
- вивчення передового педагогічного досвіду;
- апробація і впровадження інноваційних технологій, форм та методів навчання;
- організація творчої діяльності викладачів і майстрів виробничого навчання з розробки сучасних засобів навчання та їх ефективного використання з метою підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів.
Робота кожної методичної комісії перебуває у стані постійного моніторингу та вдосконалення, вона має систематичний, комплексний характер, спрямована на зростання якості освіти та виховання, підвищення рівня психолого-педагогічної культури, фахової майстерності педагогічних працівників. Робота методичних комісій аналізується та корегується на засіданнях методичної ради училища. Планування роботи методичної ради здійснюється у річному плані училища та корегується помісячними планами методичної роботи.
Першочерговим завданням при організації методичної роботи в училищі є створення цілісної системи взаємопов’язаних заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації кожного викладача та майстра виробничого навчання.
Методичний кабінет здійснює постійний моніторинг стану навчально-методичної роботи педагогічного колективу училища, забезпечує її координацію і контроль, надає всебічну допомогу педпрацівникам в підвищенні їх професійної, педагогічної майстерності.
В училищі комплексно поєднана індивідуальна методична діяльність педпрацівників (самоосвіта, курси підвищення кваліфікації, робота над інноваційними проектами) та групові, колективні форми роботи (засідання методичної комісії, школа передового досвіду, школа починаючого педагога, семінари-практикуми, тренінги, педагогічні читання, «круглі столи», педагогічні ради, тематичні методичні наради, педконференції, методичні виставки тощо).
4. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
З метою ефективної організації навчально-виробничого процесу в 2023-2024 навчальному році здійснено розробку робочих навчальних планів та відповідне коригування комплексного методичного забезпечення професій та спеціальностей. Створено освітні професійні програми зі спеціальностей «Харчові технології», «Підприємництво та торгівля» за освітньо-кваліфікаційним рівнем фаховий молодший бакалавр.
5. СИСТЕМА РОБОТИ З УДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВОЇ ТА ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
ВИКЛАДАЧІВ І МАЙСТРІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ охоплює наступні напрямки:
курси підвищення кваліфікації |
стажування |
підвищення комп’ютерної грамотності |
самоосвіта |
психолого-педагогічні тренінги |
вивчення педагогічного досвіду |
участь у науково-методичних заходах різних рівнів |
робота над індивідуальними інноваційними проектами |
План роботи "Школи починаючого педагога" на 2023-2024 навчальний рік
6. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА
Співпраця ДПТНЗ «Роменське ВПУ» з науковими установами
Забезпечення ефективної організації навчально-виховного, навчально-виробничого процесу, якісної ступеневої підготовки фахівців є неможливим без тісної співпраці з Міністерством освіти і науки України, науковими установами, соціальними партнерами. Вже багато років Роменське ВПУ співпрацює з Департаментом професійно-технічної освіти МОН України, Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти МОН України (відділення науково-методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти; відділення змісту вищої освіти), Інститутом професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України.
Основними напрямками співпраці є спільна науково-дослідницька діяльність з питань:
- розробка державних стандартів професійно-технічної освіти;
- оновлення змісту професійно-технічної освіти;
- розвиток соціального партнерства;
- апробація державних стандартів професійно-технічної освіти;
- впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій;
- управління професійно-технічним навчальним закладом в умовах ринкової економіки;
- організація відкритого професійного навчання населення на модульно-компетентнісній основі;
- розвиток публічно-приватного партнерства.
Експеримент всеукраїнського рівня за темою: «Розвиток публічно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної ) освіти з використанням технологій стратегічного менеджменту» (2019-2021 роки)
ПРОГРАМА на проведення експерименту всеукраїнського рівня за темою "Розвиток публічно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти з використанням технологій стратегічного менеджменту" у квітні 2019 року - грудні 2021 року
Виступ директора ДПТНЗ "Роменське ВПУ" Павла Помарана в Національній академії педагогічних наук України на тему "Дослідження основних детермінантів форм і механізмів взаємодії закладів ПТО із соціальними партнерами"
Результати експериментальної роботи ДПТНЗ "Роменське ВПУ":
- Методичний посібник "Відкрите професійне навчання населення на модульно-компетентнісній основі"
- Методичні рекомендації із розробки індивідуальних навчальних програм на основі компетентнісного підходу (з модульною побудовою навчального процесу) для осіб, які приймаються до закладів професійної (професійно-технічної) освіти на відкрите професійне навчання з перепідготовки або підвищення кваліфікації
- Методичний посібник "Маркетингове управління професійно-технічним навчальним закладом в умовах ринкової економіки"
- Методичні рекомендації "Формування та організація діяльності маркетингової служби ПТНЗ"
- Методичні рекомендації "Організація профорієнтаційної роботи в закладах професійно-технічної освіти"
7. ЗАХОДИ МЕТОДИЧНИХ ТИЖНІВ:
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2024 РОКУ
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2023 РОКУ
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2022 РОКУ
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2021 РОКУ
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2020 РОКУ
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2019 РОКУ
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2018 РОКУ
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2017 РОКУ
- ЗАХОДИ МЕТОДИЧНОГО ТИЖНЯ 2016 РОКУ
8. ОСВІТНІ ПРОГРАМИ З ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ:
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7129 "Монтажник систем утеплення будівель". Кваліфікація: монтажник систем утеплення будівель 3-го розряду
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7122 «Муляр», 7136 «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування». Кваліфікація: муляр 3(2-3), 4-го розрядів, монтажник санітарно-технічних систем і устаткування 3(2-3)-го розряду
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7231 «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів», 7212 «Електрогазозварник». Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 2,3,4-го розрядів,електрогазозварник 2,3,4-го розрядів
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7122 «Муляр». Кваліфікація: муляр 3 (2-3), 4-го розрядів. Професія 7133 «Штукатур». Кваліфікація: штукатур 3 (2-3), 4-го розряду. Професія 7132 «Лицювальник-плиточник». Кваліфікація: лицювальник-плиточник 3 (2-3)-го розряду
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7133 "Штукатур". Кваліфікація: штукатур 3 (2-3)-го розряду. Професія 7132 "Лицювальник-плиточник" Кваліфікація: лицювальник – плиточник 3(2-3)-го розряду
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 5220 «Продавець продовольчих товарів», 5220 «Продавець непродовольчих товарів». Кваліфікація: продавець продовольчих товарів 3,4-го розрядів продавець непродовольчих товарів 3-го розряду
- Освітня програма підготовки кваліфікованих робітників. Професія 5220 "Продавець продовольчих товарів". Кваліфікація: продавець продовольчих товарів 3,4 розрядів
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія: 5122 «Кухар». Кваліфікація:кухар 3,4-го розрядів. Професія: 7412 «Кондитер». Кваліфікація: кондитер 3,4-го розрядів
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія: 5122 «Кухар». Кваліфікація: кухар 3,4,5-го розрядів
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7436 "Швачка". Кваліфікація: швачка 1-2-го розряду
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7433 "Кравець". Кваліфікація: кравець 3 (2-3)-го, 4-го розряду
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7136 «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування», 7212 «Електрогазозварник». Кваліфікація: монтажник санітарно-технічних систем і устаткування 3 (2-3), 4-го розрядів, електрогазозварник 2-го розряду
- Освітня програма з підготовки кваліфікованих робітників. Професія 7241 «Електромеханік з ремонту та обслуговування лічильно-обчислювальних машин», Професія 7242 «Монтажник інформаційно комунікаційного устаткування». Кваліфікація: електромеханік з ремонту та обслуговування лічильно-обчислювальних машин 3, 4-го розрядів, монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування 5 розряду
9. МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ
- МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2022-2023 Н.Р.
- МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2021-2022 Н.Р.
- МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2020-2021 Н.Р.
- МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2019-2020 Н.Р.
- МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2019 Н.Р.
- МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2018-2019 Н.Р.
- МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2017-2018 Н.Р.
- МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2016-2017 Н.Р.
11. ТВОРЧІ ЗДОБУТКИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ