Біологія, хімія, географія… «їх пильний сміливий погляд проникає у вогненну масу Сонця, і в пітьму земної кори, і в невидимі частки вашого серця, і в безмовне життя дерева. Вони дивляться скрізь, завзято шукають початок життя…» (М. Горький)
Але у час стрімкого розвитку телекомунікацій наш мозок заполонила всемогутня, всесвітня павутина Інтернет. При цьому відпадає необхідність у тому, щоб подумати над тим чи іншим явищем, дослідити, переконатися на власному досвіді про хімічні, атмосферні процеси, про рослини, тварини, які нас оточують, звичайно, простіше доторкнутися до екрану чи натиснути клавішу – і ось перед очима відповіді на всі запитання. Та сидячи перед монітором, навряд чи можна зберегти рослини і тварини, винайти інший елемент чи речовину, відкриту нову зірку чи навіть планету. Потрібно діяти й творити. Саме цим можна пояснити актуальність застосування позакласної роботи з предметів природничого циклу у навчальному процесі. Необхідно сьогодні розширити знання учнів із цих наук, розвивати інтерес до їх вивчення, виховувати любов до природи. І дивись – з`являться новий Мендєлєєв, Ломоносов чи Ньютон…
Саме тому з метою сформованості екологічної культури особистості, розвитку інтелектуальних творчих здібностей учнів, залучення їх до різноманітної діяльності за інтересами, підвищення професійної майстерності вчителя, впровадження інноваційних технологій у системі роботи навчального закладу з 18 по 22 грудня 2018 року у Роменському ВПУ проходив тиждень природничих дисциплін.
Протягом тижня пройшли заходи, які сприяли підвищенню інтересу учнів до предметів географії, біології, хімії, розширили знання, дали можливість дослідити та презентувати цікаві теми. Заходами тижня були охоплені учні із 1 до 6 курсу.
Тематичний тиждень природничих наук розпочався з інформаційної презентації під девізом: «Пізнання починається із здивування».
Учні мали змогу переглянути презентаційні матеріали за тематикою: екологічна панорама «Земля в небезпеці», «Знай наших» – галерея видатних дослідників природи, «Земля обраниця природи», «Вони потребують охорони».
Урок із географії, проведений 18.12 викладачем Деретюк Валентиною Анатоліївною, мав на меті розвивати увагу, пам`ять і мислення учнів, відпрацьовувати вміння аналізувати та узагальнювати інформацію, удосконалювати навички самостійної та пошукової діяльності на уроці; формувати науковий світогляд, виховувати сумлінність та наполегливість під час виконання завдань, любов до природи.
Між учнями третіх курсів було проведено інтелектуальну гру «Найрозумніший». Учні із трьох команд змагалися в категоріях: «Розумники й розумниці» – мандрівка географічними об`єктами, «Географія на всі сто» – встановлення географічних понять, назв, «По рідній країні» – визначення географічних об`єктів, «Самий уважний» –знайти помилку в жартівливих географічних віршах.
Під час практикуму із хімії, проведеного Сененко Аллою Анатоліївною, «Визначення якості харчових продуктів у домашніх умовах» учні разом із викладачем практично визначали якість меду, рису, фруктових соків.
Метою заходу було поглибити знання з хімії, розвивати увагу, пам`ять і мислення учнів, відпрацьовувати вміння аналізувати та узагальнювати отримані на уроках знання, формувати науковий світогляд, виховувати сумлінність та наполегливість під час виконання практичних завдань.
У формі усного журналу викладачем Сененко Аллою Анатоліївною було проведено засідання хімічного гуртка, на якому обговорювалися характеристики улюбленого смаколику – шоколаду.
Ця форма роботи з учнями є однією з важливих засобiв розширення кругозору. Вона має на метi пiдвищити iнтерес до теми, домогтися бiльш глибоких i мiцних знань, вчасно i швидко висвiтлювати актуальнi питання. Завдання усного журналу - збуджувати допитливiсть, зародити iскру iнтересу до того чи iншого об`єкта, повiдомляти про новини, незвичайнi, рiдкіснi явища та подiї, маловiдомi факти й вiдкриття, спонукати бiльше довiдатися про них. Вибрана форма дала змогу педагогу зацiкавити учнів темою та самостійно підготувати матеріал. І як результат – всі добре зрозуміли, який шоколад можна вживати, як перевірити його склад і якості, поживність.
Засідання хімічного гуртка перейшло у більш широкий позакласний захід, який провела Алла Анатоліївна у холі першого поверху із унями І-ІІІ курсів - «Все про шоколад». За солодкі призи учні розповідали про особливості шоколаду, його види, недоліки та переваги у вживанні.
Із метою підготовки учнів до здачі ЗНО з хімії Алла Анатоліївна провела роз`яснювальну роботу серед учнів. Вона розповіла про специфіку побудови тестів, які складатимуться із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності («логічні пари»), завдань відкритої форми із короткою відповіддю. Вона уточнила, що загальна кількість завдань тесту з хімії – 52, на їх виконання учасникам буде відведено 150 хвилин.
За вибором випускника результат виконання завдань сертифікаційної роботи може бути зарахований як державна підсумкова атестація з хімії.
Максимальна кількість тестових балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи, - 80.
Зазначила, що завдання у чернетці не перевіряються і до уваги не беруться.
Порадила учасникам тестування з хімії ознайомитися з наступними матеріалами:
- Програма зовнішнього незалежного оцінювання з хімії 2018 року
- Загальна характеристика тесту з хімії 2018 року
- Завдання та відповіді тестів ЗНО з хімії минулих років
- Тести ЗНО онлайн з хімії
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Курси підготовки до ЗНО
Також учні пройшли онлайн-тестувння, щоб дізнатися рівень власних знань із хімії.
Робота тижня була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів.
Вони активізували пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, біології, хімії; сприяли прояву ініціативи й самостійності; розкриттю індивідуальних здібностей учнів та їх талантів.
Тиждень природничих наук закінчився, але продовжуватиметься праця вчителів, які пробуджують творчість і пізнання, підтримують інтерес та бажання вчитися.
На фото: під час проведення тижня природничих дисциплін