Методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання будівельних професій ДПТНЗ «Роменське ВПУ» організувала тиждень за напрямом «Будівництво», який проходив з 26 лютого по 01 березня 2024р.
Тиждень спланований таким чином, що не тільки учні мали змогу продемонструвати свої знання, вміння і навички, але й їх наставники, викладачі та майстри виробничого навчання — показати своїм учням майстерність.
Формат тижня: «Кожна хвилина — крок до досконалості й майбутньої кар’єри».
Мета тижня — привернути увагу до професії, активізувати пізнавальний інтерес майбутніх фахівців, сформувати професійну свідомість і культуру учнів училища та шкіл міста.
Розпочали тиждень із демонстрації відеоматеріалів: «Моя професія – професія майбутнього», «Сучасні технології виробничого процесу в будівництві», що підготували учні груп будівельних професій та члени методичної комісії. Такі матеріали дозволяють виявити не лише певну інформованість учнів у галузі будівництва, а й виявляють їх особистий погляд на професію й визначення свого місця в колі професіоналів.
Майстер в/н Редька Костянтин Якович та викладач спецдисциплін Берко Роман Сергійович провели практичний семінар «Застосування інформаційно–комунікативних технологій на уроках професійної підготовки за професією «Монтажник санітарно технічних систем і устаткування».
Для обговорення цієї теми були запрошені викладачі спецпредметів, майстри в/н, розглянули питання застосування сучасних інформаційних технологій при проведенні уроків професійно–практичної та професійно-теоретичної підготовки майстрами і викладачами. Редька К.Я надав практичні поради, щодо застосування ІКТ на уроках.
Роман Сергійович розповів про те, що у сфері освіти сучасні аудіовізуальні засоби навчання допомагають урізноманітнити заняття: викладач може читати лекцію, використовуючи одночасно текст, аудіо- та відеоматеріали та користуватися Інтернет ресурсами. Він продемонстрував роботу інтерактивної дошки, наголосив на те, що вона працює одночасно як монітор комп'ютера і як звичайна дошка. Досить доторкнутися до поверхні дошки, щоб керувати програмами, запущеними на комп'ютері. Викладач розповів про те, що використовуючи дошку, ми можемо відкривати файли, працювати з Інтернетом, писати поверх будь-яких додатків, веб-сайтів й відеозображень за допомогою спеціальних маркерів. Закінчивши роботу, можемо зберегти всі наші записи для подальшого використання.
Викладач спецпредметів Берко Р.С. організував та провів для учнів будівельних професій кінолекторій «Сучасні матеріали та технології у будівництві із використанням засобів інформаційних технологій».
Кожний урок – це кропітка, наполеглива праця душі педагога, без якого неможливе досягнення мети.
Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня, його активного розумового зростання, глибокого й осмисленого засвоєння знань, формування його моральних основ.
При проведенні предметного тижня, викладачі та майстри виробничого навчання підготували та провели відкриті кроки із застосуванням сучасних інформаційних технологій навчання:
Майстер в/н Товстоп’ят О.І. провів урок виробничого навчання «Мурування кута у 1.5 цеглини за багаторядною системою перев’язування швів». Урок проходив у традиційній формі з дотриманням всіх етапів та відповідних вимог.
Майстер в/н Литвиненко В.Х. провів урок виробничого навчання на тему «Мурування простінків із четвертями у 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів». Під час демонстрації прийомів роботи за новою темою увага майстра виробничого навчання була сконцентрована на формування в учнів практичних навичок кладки простінків у півтори цеглин за однорядною системою перев’язування швів, організації робочого місця, безпечним прийомам навчально-виробничих робіт.
Майстер в/н Богомол С.О. провів відкритий урок виробничого навчання «Монтаж водомірного вузла». Для підвищення рівня мотивації використовував презентаційні матеріали, що зацікавило й зосередило увагу учнів на помилках, які можуть виникнути при монтажі вузла, способах їх усунення.
Викладач професійно-теоретичної підготовки Новак О.І. провела відкритий урок з предмету «Технологія кам’яних робіт» на тему «Мурування кутів за багаторядною системою перев’язування швів». В ході викладання матеріалу викладач використовувала сучасне дидактичне та матеріально–технічне забезпечення, що сприяло високій активності учнів та реалізації мети уроку. Педагог продемонструвала майстерне володіння методикою викладання.
З метою підвищення мотивації обдарованих учнів та тих, що проявляють підвищений інтерес до вивчення будівельних професій, майстер в/н Панченко А.І. провела позакласний захід на тему «Сучасні матеріали та технології в будівництві», показала відеоматеріали та провела майстер-клас на тему «Опорядження поверхонь сучасними декоративними матеріалами».
З метою з орієнтування молоді до навчання за професіями, які здійснює навчальний заклад, до проведення заходів предметного тижня були запрошені учні шкіл Роменської ОТГ № 5, 10,11.
Учні шкіл ознайомилися з презентаціями професій, які були представлені майстрами училища, під час яких були розкриті можливості фахівців за професіями «Муляр, монтажник санітарно–технічних систем і устаткування», спеціальністю «Будівництво та експлуатація будівель і споруд», надані рекомендації щодо особливостей навчання за фахом.
Зацікавили школярів майстер-класи, проведені у майстернях: «Мурування конструкцій із цегли». «Опорядження поверхонь за сучасними технологіями». «Зварювання поліетиленових труб встик» тощо. Здійснювався огляд матеріально-технічної бази навчальних лабораторій, майстерень під час яких учні шкіл знайомилися з технологічними процесами виконання виробничих робіт, вимогами до фахівців за професіями.
Із задоволенням й цікавістю учні шкіл відвідали майстер-клас у лабораторії кухар, де мали змогу власноруч розмалювати пряники, а потім поласували ними.
Цікавою формою тренінгу для педагогічних працівників методичної комісії стало засідання круглого столу «Формування поля креативності на уроках професійно – теоретичної та практичної підготовки засобами сучасних педагогічних технологій» проведене психологом училища Радчук Н.А. Під час роботи над запропонованими завданнями всі отримали задоволення, поспілкувалися та більш повно оцінили свої можливості.
Методичною комісією будівництва були підведені підсумки проведення предметного тижня, де були намічені подальші заходи профорієнтаційної роботи з учнями шкіл для залучення їх на навчання за будівельними професіями, інші заходи, які спрямовують учнів до підвищення якості навчання, розвитку їх творчих здібностей.
Життя учнів є досить жвавим і напруженим. Вони повинні не лише опановувати навчальний матеріал, набувати практичних навичок роботи спеціаліста, але й уміти гарно відпочивати, проявляти свою ерудицію, інтелект, кмітливість та отримувати безліч позитивних емоцій.
Наприкінці тижня відбулося підсумкове засідання методичної комісії, де проведено аналіз усіх заходів.
Предметний тиждень дозволив донести до кожного учасника освітнього процесу цікаві заходи та інноваційні технології, вдосконалити організаційні якості викладачів та майстрів виробничого навчання, розвивати організаційні здібності учнів, отримати динамічну інформацію про професійний рівень та перспективи майбутньої професії.