Вступ
Вся робота колективу училища у 2013-2014 навчальному році була підпорядкована головні меті: підготовці висококваліфікованих конкурентоспроможних робітників і спеціалістів. Навчально-виробничий процес впроваджувався відповідно до Річного плану роботи Роменського ВПУ на 2013-2014 навчальний рік, який був розглянутий на засіданні педагогічної ради училища, протокол № 8 від 30 серпня 2013р. та затверджений директором училища.
Діяльність навчального закладу здійснювалась у відповідності з законами України “Про освіту”, “Про профтехосвіту”, “Положення про ВПУ“, наказом МОН України «Про затвердження Типової базисної структури навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах», іншими наказами і рекомендаціями Міністерства освіти і науки, управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Статуту училища, а також згідно інструктивно-методичних рекомендацій державних органів влади.
Колектив училища в цілому виконав поставлені завдання, відображені в Річному плані роботи Роменського ВПУ на 2013-2014 навчальний рік.
Навчально-методична проблема року
Пріоритетним напрямком навчально-методичної діяльності в училищі було здійснення системної роботи над методичною проблемою “Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій навчання як складова підвищення ефективності навчально-виховного процесу”.
Структура методичної роботи з педагогічнимипрацівниками
Методична робота в училищі спрямована на підвищення ефективності навчально-виховного процесу через вдосконалення професійної й педагогічної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання, диференціацію та індивідуалізацію навчального процесу, апробацію й впровадження інноваційних форм та методів навчання. Основною формою методичної роботи є організація діяльності предметних та циклових методичних комісій.
В училищі функціонує 10 предметних та 3 циклові методичні комісії. Основними напрямками роботи методичних комісій є:
- створення відповідного комплексного методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- підвищення професійного та педагогічного рівня викладачів і майстрів виробничого навчання;
- аналіз контингенту учнів, результатів навчально-виховного процесу, відповідності якості знань, умінь та навичок учнів вимогам навчальних планів і програм;
- вивчення передового педагогічного досвіду;
- апробація і впровадження інноваційних технологій, форм та методів навчання;
- організація творчої діяльності викладачів і майстрів виробничого навчання з розробки сучасних засобів навчання та їх ефективного використання з метою підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів.
Робота кожної методичної комісії перебуває у стані постійного моніторингу та вдосконалення, вона має систематичний, комплексний характер, спрямована на зростання якості освіти та виховання, підвищення рівня психолого-педагогічної культури, фахової майстерності педагогічних працівників. Робота методичних комісій аналізується та корегується на засіданнях методичної ради училища. Планування роботи методичної ради здійснюється у річному плані училища та корегується помісячними планами методичної роботи.
Першочерговим завданням при організації методичної роботи в училищі є створення цілісної системи взаємопов’язаних заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації кожного викладача та майстра виробничого навчання.
Методичний кабінет здійснює постійний моніторинг стану навчально-методичної роботи педагогічного колективу училища, забезпечує її координацію і контроль, надає всебічну допомогу педпрацівникам в підвищенні їх професійної, педагогічної майстерності.
Система роботи з удосконалення фахової та педагогічної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання охоплює наступні напрямки:
курси підвищення кваліфікації |
стажування |
підвищення комп’ютерної грамотності |
самоосвіта |
психолого-педагогічні тренінги |
вивчення педагогічного досвіду |
участь у науково-методичних заходах різних рівнів |
робота над індивідуальними інноваційними проектами |
В училищі комплексно поєднана індивідуальна методична діяльність педпрацівників (самоосвіта, курси підвищення кваліфікації, робота над інноваційними проектами) та групові, колективні форми роботи (засідання методичної комісії, школа передового досвіду, школа починаючого педагога, семінари-практикуми, тренінги, педагогічні читання, «круглі столи», педагогічні ради, тематичні методичні наради, педконференції, методичні виставки тощо).
Особлива увага приділяється роботі з починаючими викладачами та майстрами виробничого навчання. За кожним з них закріплено наставника з числа досвідчених працівників училища. При методичному кабінеті діє школа починаючого педагога, на засіданнях якої розглядаються питання ведення навчально-плануючої документації, організації навчально-виховного процесу, проводяться психолого-педагогічні тренінги. Доброзичливе ставлення до молодих колег, можливість кожного дня отримати консультацію з різних актуальних питань педагогічної діяльності прискорюють процес їх адаптації у колективі, створюють сприятливий морально-психологічний клімат.
Підвищення якості підготовки учнів є неможливим без створення сучасного навчального забезпечення. Методичний кабінет велику увагу приділяє питанням придбання навчальних посібників, періодичних фахових видань. В умовах дефіциту навчальної літератури з предметів професійно-теоретичної підготовки спрямовуємо науково-методичну діяльність викладачів, досвідчених майстрів виробничого навчання на розробку навчально-методичних посібників, які відповідають програмам ДСПТО з конкретних професій. Це дає змогу не тільки заповнювати існуючий вакуум навчального забезпечення, а й позитивно впливає на підвищення фахової та педагогічної майстерності педагогічних працівників.
Успішна робота педагогічного колективу багато в чому залежить від інноваційної спрямованості його діяльності, можливості постійно отримувати інформацію про новітні тенденції розвитку освітньої галузі. Методичний кабінет та керівництво Роменського ВПУ забезпечує участь викладачів, майстрів виробничого навчання у роботі семінарів, «круглих столів», конкурсах, виставках обласного та всеукраїнського рівня. Розвиток співробітництва з іншими навчальними закладами області та країни, методичними центрами, науковими установами дозволяє відслідковувати сучасні досягнення у розвитку професійно-технічної освіти, долучатися до науково-дослідницької експериментальної діяльності, впроваджувати передовий досвід у власну діяльність.
Підвищення результативності освітньої діяльності потребує забезпечення системного контролю ефективності різних напрямків роботи педколективу. З метою забезпечення внутріучилищного контролю за навчально-виховним процесом, ефективністю науково-методичної діяльності педпрацівників щорічно розробляється «Єдиний план методичної роботи», графік внутріучилищного контролю, які є складовими загальноучилищних контрольних заходів. Результати контрольних перевірок розглядаються на засіданнях методичних комісій, раді керівництва, відображаються у рішеннях педагогічної ради, наказах по училищу, враховуються під час співбесіди з педагогічними працівниками за підсумками навчального року, атестації викладачів та майстрів виробничого навчання.
Багатовекторна діяльність, що здійснюється методичним кабінетом ДПТНЗ «Роменське ВПУ» у тісній співпраці з іншими структурними підрозділами нашого училища спрямована на постійний саморозвиток і вдосконалення з метою покращення підготовки молодого покоління до самостійного життя.
Навчально-методичне забезпечення
З метою ефективної організації навчально-виробничого процесу в 2013-2014 навчальному році здійснено розробку нових робочих навчальних планів та відповідне коригування комплексного методичного забезпечення професій та спеціальностей. Зокрема опрацьовано новий галузевий стандарт вищої освіти зі спеціальності «Будівництво та експлуатація будівель і споруд», розроблено нові інтегровані навчальні плани зі спеціальностей «Виробництво харчової продукції», «Товарознавство та комерційна діяльність», «Будівництво та експлуатація будівель і споруд».
Модернізація змісту ПТО
У 2013-2014 навчальному році творчою групою ДПТНЗ «Роменське ВПУ» було розроблено новий Державний стандарт професійно-технічної освіти з професії 7122 «Муляр», підготовлено проект ДС ПТО з професії «Штукатур». З метою врахування вимог підприємств-замовників кадрів до підготовки кваліфікованих робітників було внесено зміни до робочих навчальних програм з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки з врахуванням потреб регіонального ринку праці.
Засідання педагогічної ради
У 2013-2014 навчальному році на засіданнях педагогічної ради зокрема розглядалися: підсумки роботи педагогічного колективу у 2012-2013н.р. та завдання на 2013-2014 н.р., розгляд Річного плану роботи на 2013-2014н.р.; визначення претендентів на нагородження золотою та срібною медалями, одержання диплому з відзнакою; виконання рішень педагогічної ради від 18.06.2013р. з питання «Організація фізкультурно-масової роботи в Роменському ВПУ за 2012-2013н.р.»; визначення професійно-спрямованих предметів загальноосвітньої підготовки, що виносяться на державну підсумкову атестацію (протокол №9 від 30.08.2013р.); організація позаурочної роботи у 2013-2014н.р.; затвердження кандидатур на Дошку пошани училища за результатами 2012-2013н.р. (протокол №10 від 01.10.2013р.); підсумки роботи з організації виробничої практики учнів і працевлаштування випускників 2012-2013н.р. та завдання на 2013-2014 н.р. закріплення випускників на робочих місцях; якість професійної підготовки учнів з професії «Монтажник гіпсокартонних конструкцій»; результати атестаційної експертизи загальноосвітньої підготовки в училищі; організація профорієнтаційної роботи у 2013-2014 н.р.(протокол №11 від 28.11.2013р.); розгляд кандидатур учнів училища на призначення стипендії голови обласної державної адміністрації (протокол №12 від 11.12.2013р.); фінансова діяльність Роменського ВПУ у 2013 році, затвердження плану позабюджетної діяльності на 2014 рік; відповідність переліку ліцензованих професій Роменського ВПУ потребам ринку праці, ліцензування нових професій; стан викладання предметів «Людина і світ», «Правознавство»; стан виховної роботи в гуртожитку училища; організація профорієнтаційної роботи, підготовка до набору учнів на 2014-2015 н.р. (протокол №1 від 30.01.2014р.); оцінка роботи педагогічних працівників, які атестуються; стан викладання предметів «Українська мова», «Українська література» в училищі; організація роботи з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування; стан організації роботи гуртожитку (протокол №3 від 20.03.2014р.); допуск учнів до державної підсумкової атестації (протокол №4 від 28.04.2014р.); якість професійної підготовки учнів з професії «Монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування», стан проведення уроків виробничого навчання, організація виховної роботи в училищі у 2013-2014 н.р., стан охорони праці і техніки безпеки в училищі; підготовка до ДКА, допуск учнів до ДКА (протокол №5 від 02.06.2014р.) та інші.
Упровадження нових професій
У 2013-2014 навчальному році продовжувалась робота з апробації проекту Державного стандарту 7242 «Монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування», розробки відповідного комплексно-методичного забезпечення, оновлення навчально-матеріальної бази.
Експериментальна робота
Співпраця ДПТНЗ «Роменське ВПУ» з науковими установами
Забезпечення ефективної організації навчально-виховного, навчально-виробничого процесу, якісної ступеневої підготовки фахівців є неможливим без тісної співпраці з Міністерством освіти і науки України, науковими установами, соціальними партнерами. Вже багато років Роменське ВПУ співпрацює з Департаментом професійно-технічної освіти МОН України, Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти МОН України (відділення науково-методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти; відділення змісту вищої освіти), Інститутом професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України.
Основними напрямками співпраці є спільна науково-дослідницька діяльність з питань:
- розробка державних стандартів професійно-технічної освіти;
- оновлення змісту професійно-технічної освіти;
- розвиток соціального партнерства;
- апробація державних стандартів професійно-технічної освіти;
- впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій;
- управління професійно-технічним навчальним закладом в умовах ринкової економіки.
Дослідно-експериментальна робота всеукраїнського рівня «Педагогічні основи управління професійно-технічним навчальним закладом в умовах ринкової економіки»
В 2013 році на базі ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище» під науковим керівництвом Радкевич В.О., директора Інституту професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента Національної академії педагогічних наук України та Паржницького В.В., начальника відділення науково-методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, кандидата педагогічних наук згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 14.05.2013 р. №501 розпочато дослідно-експериментальну роботу з теми «Педагогічні основи управління професійно-технічним навчальним закладом в умовах ринкової економіки».
З метою вивчення поглядів соціальних партнерів з актуальних питань мети дослідження творчою групою педагогічних працівників училища розроблено анкети та проведено опитування респондентів: керівників ПТНЗ, представників місцевих органів влади, замовників робітничих кадрів, керівників та учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Розроблено проект «Положення про маркетингову службу ПТНЗ», створено службу маркетингу училища.
Використання у навчально-виховному процесі інформаційно-комунікаційних технологій навчання
У 2013-2014 навчальному році з метою підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників училища, впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій продовжено співпрацю між лабораторією «Всеукраїнський інформаційно-аналітичний центр професійної технічної освіти» Інституту ПТО Національної Академії Педагогічних наук України та ДПТНЗ «Роменське ВПУ» з розробки та впровадження інформаційно-комунікаційних засобів навчання. В 2013-2014 н.р. започатковано проведення загальноучилищного конкурсу на кращий електронний навчально-методичний супровід предмета.
Педпрацівники Роменського ВПУ працюють над створенням власних відеофільмів, презентацій, які були представлені на загальноучилищній виставці методичних напрацювань у червні 2014 р.
Участь у всеукраїнських та міжнародних виставках
ДПТНЗ «Роменське ВПУ» систематично бере активну участь у міжнародних та республіканських виставкових заходах. Так, за результатами V Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2014» матеріали, представлені Роменським ВПУ, були відзначені дипломом за вагомий внесок у розвиток національної системи освіти.
Співробітництво з науковими установами, навчальними закладами ПТО, вузами, участь училища в роботі міжнародних виставок дає можливість постійно отримувати найновішу інформацію про тенденції розвитку освіти, знаходити відповіді на актуальні питання, експериментально перевіряти власні напрацювання.
Науково-методична робота творчих груп
Працюючи над реалізацією науково-методичної проблеми училища, педпрацівники навчального закладу продовжували роботу над темами: «Підвищення ефективності уроків природничо-математичного циклу через впровадження інформаційно-комунікаційних технологій» (методична комісія викладачів природничого циклу); «Розвиток творчої особистості на уроках мови, літератури, історії та правознавства шляхом упровадження інноваційних технологій навчання» (методична комісія викладачівгуманітарного циклу); «Підвищення педагогічної майстерності викладачів спецдисциплін та майстрів виробничого навчання ефективний засіб удосконалення навчально-виховного процесу.» (методична комісія викладачів та майстрів будівельних професій); «Активізація пізнавальної діяльності учнів на основі впровадження елементів інформаційних технологій у навчально-виховний процес» (методична комісія викладачів та майстрів з професій «Слюсар з ремонту автомобілів», «Електрогазозварник») тощо.
Викладач О.В. Близнюк ефективно працює над проектом «Вивчення професійної лексики на уроках англійської мови з використанням проектної технології». Творча група педпрацівників у складі Т.М. Пугач, Т.М. Помаран, М.І. Гречаник працюють над темою «Ефективність використання сучасних інноваційних технологій при здійсненні підготовки фахівців швейного напрямку».
Викладачі О.І. Новак, О.В. Омеляненко, Н.І. Шпаченко, В.М. Бурнос працюють над розробками та впровадженням у навчально-виховний процес сучасного навчально-методичного забезпечення, створюють електронні навчальні комплекси. Крім роботи у складі творчих груп 19 викладачів та майстрів в/н реалізують індивідуальні інноваційні проекти.
Неперервна освіта педагогічних працівників
Курсове підвищення кваліфікації педагогічних працівників
На 2013-2014 навчальний рік було заплановано проходження курсів підвищення кваліфікації 13 педпрацівниками Роменського ВПУ:
- при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти – 4 чоловіка;
- при Донецькому інституті післядипломної освіти – 8 чоловік;
- при Університеті менеджменту освіти (м. Київ) – 1 чоловік.
При Сумському обласному інституті ППО курси підвищення кваліфікації пройшли викладачі Гулак І.В., Рукавичка Т.Я., Дівенко І.О., практичний психолог Радчук Н.А.
При Донецькому інституті післядипломної освіти пройшли курси підвищення кваліфікації 7 чоловік – 4 викладача спецдисциплін та 3 майстра виробничого навчання.
При Університеті менеджменту освіти (м. Київ) у І півріччі 2013 року пройшла І етап курсів підвищення кваліфікації методист Подоляка О.В.
Участь в обласних семінарах, школах передового педагогічного досвіду
В поточному навчальному році педагогічні працівники училища брали активну участь у обласних семінарах, школах передового педагогічного досвіду, які проводились Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти в Сумській області.
Вивчення педагогічного досвіду педпрацівників училища
Творчі здобутки викладачів та майстрів виробничого навчання є не тільки науково-методичним надбанням їх авторів, а й всього педагогічного колективу училища.
Протягом навчального року педпрацівники училища долучали до вивчення позитивних напрацювань своїх колег під час відкритих уроків, засідань методкомісій, ярмарки ідей, предметних тижнів. Методичними комісіями проводились предметні тижні, презентації інноваційних ідей, відкриті інтерактивні, інформаційно-комунікаційні уроки досвідчених викладачів і майстрів виробничого навчання тощо.
У 2013-2014 н.р. у ДПТНЗ "Роменське ВПУ" вивчався досвід роботи викладача української мови та літератури Яцменко Світлани Миколаївни (викладач вищої категорії, старший викладач).
Узагальнюючи досвід роботи над методичною проблемою "активізація творчої діяльності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій" викладач виробила власну систему роботи. Колегам був цікавий досвід викладача Яцменко С.М. з організації позаурочної, індивідуальної роботи та роботи з обдарованими учнями. Викладач приділяє особливу увагу розробці методичних посібників з предмета, спрямованих на тренування мовної грамотності, поглиблений аналіз граматичних явищ української мови, приділяє увагу ознайомленню учнів з особливостями стилістики та лінгвістики тексту. Позаурочна робота пов'язана з самостійною проектною роботою учнів, опрацюванням професійно спрямованої лексики, дослідженнями у галузі літературного краєзнавства.
Досвід роботи Яцменко С.М. рекомендований до вивчення молодими педагогами, а розроблені методичні рекомендації до написання диктантів можна ефективно використовувати на різних етапах уроку та в позаурочній діяльності.
Методичний тиждень
У січні 2014 року в училищі було проведено методичний тиждень, під час якого згідно з річним планом роботи було проведено педагогічну конференцію на тему «Впровадження сучасних інноваційних технологій навчання – запорука підвищення ефективності навчально-виховного процесу», відбувся методичний діалог на тему «Мій педагогічний досвід» (обмін досвідом викладачів, майстрів в/н, з питань використання різних форм та методів активізації пізнавальної діяльності, підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів) тощо. Протягом 2013-2014 н.р. методичними комісіями проведено предметні тижні, тижні з професій.
Атестація педагогічних працівникі
Результати атестації педагогічних працівників ДПТНЗ «Роменське ВПУ» у 2012-2013 навчальному році
Категорія педпрацівників, які пройшли атестацію у 2012-2013н.р. |
Кількість |
викладачі |
5 |
майстри виробничого навчання |
6 |
практичний психолог |
1 |
Всього: |
12 |
Рівень атестаційної комісії |
Рішення атестаційної комісії |
Кількість педпрацівників |
Викладачі |
||
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії». Присвоїти педагогічне звання «старший викладач». |
1 |
І, ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Присвоїти кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» |
1 |
І |
Відповідає займаній посаді. Присвоїти кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» |
2 |
І |
Відповідає займаній посаді. Присвоїти кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» |
2 |
Майстри виробничого навчання |
||
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєному 12 тарифному розряду. |
1 |
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше встановленому 12 тарифному розряду. Присвоїти педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії» |
1 |
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше встановленому 12 тарифному розряду. Відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «майстер виробничого навчання І категорії». |
1 |
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше встановленому 12 тарифному розряду. Присвоїти педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії» |
1 |
І |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєному 12 тарифному розряду. |
2 |
4. Інформаційно-видавнича діяльність
4.1. Підготовлено до друку
У 2013-2014 навчальному році викладачі та майстри виробничого навчання училища продовжували роботу з підготовки друкованих та електронних навчальних, навчально-методичних посібників для педпрацівників та учнів. Методичною радою Роменського ВПУ проведено конкурс методичних напрацювань педпрацівників навчального закладу. Кращі роботи учасників конкурсу направлено на розгляд методичної ради НМЦ ПТО у Сумській області.
Методичним кабінетом Роменського ВПУ видано 32 найменування навчальних посібників, методичних рекомендацій, які використовуються у навчально-виховному процесі.
4.2. Публікації у фахових та періодичних виданнях
№ з/п |
ПІБ |
Посада |
Назва статті |
Назва періодичного видання |
1 |
Подоляка Оксана Валентинівна |
методист |
«Електронні засоби навчання як складова підвищення ефективності підготовки кваліфікованих робітників» |
Наукове видання «Регуляторна політика в галузях загальної, технічної і професійної освіти в умовах регіону». Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. |
2 |
Чернобук Геннадій Григорович |
методист |
«Складові підвищення економічної ефективності закладів професійно-технічної освіти в умовах регіону» |
Наукове видання «Регуляторна політика в галузях загальної, технічної і професійної освіти в умовах регіону». Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. |
3 |
Чернобук Геннадій Григорович |
методист |
«Плідна співпраця» |
«Професійно-технічна освіта» №3, 2013 |
Проведення загальноучилищних конкурсів у 2013-2014 н.р.
На виконання Наказу директора “Про проведення в училищі конкурсу «Мій найкращий урок»” від 20.11.2013 р. № 244-уч та відповідно до Положення про проведення училищного конкурсу «Мій найкращий урок», з метою створення умов для розвитку ініціативи та творчого пошуку педагогів у застосуванні нетрадиційних форм організації навчально-виховного процесу; виявлення та використання ефективних сучасних інноваційних технологій навчання; удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання учнів; розповсюдження передового педагогічного досвіду, з 03.02.14 р. по 31.03.14р. було проведено конкурс, на який подано 32 роботи.
Подані на конкурс розробки уроків продемонстрували результати впровадження ефективних форм та напрямків роботи викладачів та майстрів виробничого навчання, інноваційність форм і методів навчання, використання авторських дидактичних матеріалів, художню майстерність педагогічних працівників. Журі розглянуло подані методичні розробки та відібрало 6 найкращих уроків для участі у ІІ етапі конкурсу. Відвідавши всі 6 уроків, журі визначило переможців конкурсу «Мій найкращий урок»:
- перше місце – урок майстра виробничого навчання Товстоп’ята О.І. «Мурування кутів у півтори цеглини за багаторядною системою перев’язування швів»,
- друге місце – урок викладача Мартинішиної Ю.Ю. «Принцип роботи з фінансовими системами Інтернет-банкінгу (на прикладі Приват-24)»
- третє місце - урок викладача Новак О.І. «Характеристика гіпсокартонних листів, їх типи та способи обробки».
Вищеназвані методичні розробки демонструють ефективні сучасні інноваційні технології навчання, які використовують педагогічні працівники, їх художню майстерність та творчий підхід до кожного уроку. Переможців конкурсу відзначено дипломами ДПТНЗ «Роменське ВПУ» та грошовими винагородами.
З метою впровадження інформаційно-комунікаційних технологій навчання як