Вступ
Вся робота колективу училища у 2012-2013 навчальному році була підпорядкована головні меті: підготовці висококваліфікованих конкурентоспроможних робітників і спеціалістів. Навчально-виробничий процес впроваджувався відповідно до Річного плану роботи Роменського ВПУ на 2012-2013 навчальний рік, який був розглянутий на засіданні педагогічної ради училища, протокол № 7 від 31 вересня 2012р. та затверджений директором училища.
Діяльність навчального закладу здійснювалась у відповідності з законами України “Про освіту”, “Про профтехосвіту”, “Положення про ВПУ“, наказом МОН України «Про затвердження Типової базисної структури навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах», іншими наказами і рекомендаціями Міністерства освіти і науки, управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Статуту училища, а також згідно інструктивно-методичних рекомендацій державних органів влади. Згідно наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження штатних нормативів професійно-технічних навчальних закладів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2011 року були внесені зміни в структуру штату закладу.
Колектив училища в цілому виконав поставлені завдання, відображені в Річному плані роботи Роменського ВПУ на 2012-2013 навчальний рік.
Стержневою складовою навчально-виховного процесу є педагогічний колектив, служби, спеціалісти і обслуговуючий персонал.
Категорії та педагогічні звання викладачів ДПТНЗ “Роменське ВПУ”
Нагороди педагогічних працівників ДПТНЗ “Роменське ВПУ”
Розряди та педагогічні звання майстрів в/н ДПТНЗ “Роменське ВПУ”
Експериментальна робота
Співпраця ДПТНЗ «Роменське ВПУ» з науковими установами
Забезпечення ефективної організації навчально-виховного, навчально-виробничого процесу, якісної ступеневої підготовки фахівців є неможливим без тісної співпраці з Міністерством освіти і науки України, науковими установами, соціальними партнерами. Вже багато років Роменське ВПУ співпрацює з Департаментом професійно-технічної освіти МОН України (відділ змісту освіти галузей промисловості та будівництва), Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти МОН України (відділення науково-методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти; відділення змісту вищої освіти), Інститутом педагогіки і психології професійної освіти Національної академії педагогічних наук України, Інститутом професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України.
Основними напрямками співпраці є спільна науково-дослідницька діяльність з питань:
- розробка державних стандартів професійно-технічної освіти;
- оновлення змісту професійно-технічної освіти;
- розвиток соціального партнерства;
- децентралізація управління професійним навчанням в Україні;
- вдосконалення управлінської діяльності у вищому професійному училищі;
- апробація державних стандартів професійно-технічної освіти;
- впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій.
Діяльність Всеукраїнського експериментального педагогічного майданчика на базі ДПТНЗ «Роменське ВПУ» з теми «Організаційно-педагогічні умови вдосконалення управлінської діяльності у ВПУ»
На базі ДПТНЗ «Роменське ВПУ» у 2008-2012 роках працював експериментальний педагогічний майданчик Інституту професійно-технічної освіти НАПН України з теми «Організаційно-педагогічні умови вдосконалення управлінської діяльності у ВПУ». В ході роботи було теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови вдосконалення управлінської діяльності у вищому професійному училищі; розроблено концепцію управлінської діяльності у ВПУ, структурно-функціональну модель управління багатопрофільним вищим професійним училищем, функціональні посадові обов’язки основних суб’єктів організації навчально-виробничого процесу; удосконалено методичні підходи до організації науково-методичної, навчальної, навчально-виробничої, виховної роботи суб’єктами управлінської діяльності.
Матеріали роботи педагогічного майданчика були представлені на IV виставці-презентації «Інноватика в сучасній освіті», яка відбулась у жовтні 2012р. у м. Київ, та були відзначені срібною медаллю.
Підсумкові результати діяльності експериментального педагогічного майданчика було розглянуто та схвалено на засіданні Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, яке відбулось у Національній академії педагогічних наук України 18 грудня 2012 року.
Під час засідання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 18 грудня 2012 р.
Дослідно-експериментальна робота всеукраїнського рівня «Педагогічні основи управління професійно-технічним навчальним закладом в умовах ринкової економіки»
В 2013 році на базі ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище» під науковим керівництвом Радкевич В.О., директора Інституту професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента Національної академії педагогічних наук України та Паржницького В.В., начальника відділення науково-методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, кандидата педагогічних наук згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 14.05.2013 р. №501 розпочато дослідно-експериментальну роботу з теми «Педагогічні основи управління професійно-технічним навчальним закладом в умовах ринкової економіки».
Використання у навчально-виховному процесі інформаційно-комунікаційних технологій навчання
У 2013 році з метою підвищення комп’ютерною грамотності педагогічних працівників училища, впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій між лабораторією «Всеукраїнський інформаційно-аналітичний центр професійної технічної освіти» Інституту ПТО Національної Академії Педагогічних наук України та ДПТНЗ «Роменське ВПУ» започатковано співпрацю з розробки та впровадження інформаційно-комунікаційних засобів навчання.
Під час методичного тижня у січні 2013 р. Майбородою Л.А, науковим співробітником лабораторії, було проведено майстер-клас на тему «Підвищення ефективності розроблення та використання навчальних презентацій у ПТНЗ» та семінар-практикум «Методика застосування навчальних відеоматеріалів на уроках загальноосвітньої та професійної підготовки», який включав презентацію концепції та технології створення навчальних відеофільмів для подальшого використання в навчально-виховному процесі.
Педпрацівниками Роменського ВПУ започатковано створення власних відеофільмів, які були представлені на загальноучилищній виставці методичних напрацювань у червні 2013 р.
Участь у всеукраїнських та міжнародних виставках
ДПТНЗ «Роменське ВПУ» систематично бере активну участь у міжнародних та республіканських виставкових заходах. Так, за результатами IV виставки-презентації «Інноватика в сучасній освіті - 2012» училище нагороджене срібною медаллю та дипломом за активне упровадження інноваційних освітніх технологій; на IV Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти - 2013» матеріали, представлені Роменським ВПУ, були відзначені дипломом за вагомий внесок у розвиток національної системи освіти.
Співробітництво з науковими установами, навчальними закладами ПТО, вузами, участь училища в роботі міжнародних виставок дає можливість постійно отримувати найновішу інформацію про тенденції розвитку освіти, знаходити відповіді на актуальні питання, експериментально перевіряти власні напрацювання.
Навчально-методична проблема року
Пріоритетним напрямком навчально-методичною діяльності в училищі було здійснення системної роботи над методичною проблемою “Активізація творчої діяльності викладачів та майстрів виробничого навчання з метою підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів”.
Структура методичної роботи з педагогічними працівниками
Методична робота в училищі спрямована на підвищення ефективності навчально-виховного процесу через вдосконалення професійної й педагогічної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання, диференціацію та індивідуалізацію навчального процесу, апробацію й впровадження інноваційних форм та методів навчання. Основною формою методичної роботи є організація діяльності предметних та циклових методичних комісій.
В училищі функціонує 9 предметних та 1 циклова методичні комісії. Основними напрямками роботи методичних комісій є:
- створення відповідного комплексного методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- підвищення професійного та педагогічного рівня викладачів і майстрів виробничого навчання;
- аналіз контингенту учнів, результатів навчально-виховного процесу, відповідності якості знань, умінь та навичок учнів вимогам навчальних планів і програм;
- вивчення передового педагогічного досвіду;
- апробація і впровадження інноваційних технологій, форм та методів навчання;
- організація творчої діяльності викладачів і майстрів виробничого навчання з розробки сучасних засобів навчання та їх ефективного використання з метою підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів.
Робота методичних комісій аналізується та корегується на засіданнях методичної ради училища. Планування роботи методичної ради здійснюється у річному плані училища та корегується помісячними планами методичної роботи.
Першочерговим завданням при організації методичної роботи в училищі є створення цілісної системи взаємопов’язаних заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації кожного викладача та майстра виробничого навчання.
Методичний кабінет здійснює постійний моніторинг стану навчально-методичної роботи педагогічного колективу училища, забезпечує її координацію і контроль, надає всебічну допомогу педпрацівникам в підвищенні їх професійної, педагогічної майстерності.
Система роботи з удосконалення фахової та педагогічної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання охоплює наступні напрямки:
- курси підвищення кваліфікації
- стажування
- підвищення комп’ютерної грамотності
- самоосвіта
- психолого-педагогічні тренінги
- вивчення педагогічного досвіду
- участь у науково-методичних заходах різних рівнів
- робота над індивідуальними інноваційними проектами
В училищі комплексно поєднана індивідуальна методична діяльність педпрацівників (самоосвіта, курси підвищення кваліфікації, робота над інноваційними проектами) та групові, колективні форми роботи (засідання методичної комісії, школа передового досвіду, школа починаючого педагога, семінари-практикуми, тренінги, педагогічні читання, «круглі столи», педагогічні ради, тематичні методичні наради, педконференції, методичні виставки тощо).
Особлива увага приділяється роботі з починаючими викладачами та майстрами виробничого навчання. За кожним з них закріплено наставника з числа досвідчених працівників училища. При методичному кабінеті діє школа починаючого педагога, на засіданнях якої розглядаються питання ведення навчально-плануючої документації, організації навчально-виховного процесу, проводяться психолого-педагогічні тренінги. Доброзичливе ставлення до молодих колег, можливість кожного дня отримати консультацію з різних актуальних питань педагогічної діяльності прискорюють процес їх адаптації у колективі, створюють сприятливий морально-психологічний клімат.
Підвищення якості підготовки учнів є неможливим без створення сучасного навчального забезпечення. Методичний кабінет велику увагу приділяє питанням придбання навчальних посібників, періодичних фахових видань. В умовах дефіциту навчальної літератури з предметів професійно-теоретичної підготовки спрямовуємо науково-методичну діяльність викладачів, досвідчених майстрів виробничого навчання на розробку навчально-методичних посібників, які відповідають програмам ДСПТО з конкретних професій. Це дає змогу не тільки заповнювати існуючий вакуум навчального забезпечення, а й позитивно впливає на підвищення фахової та педагогічної майстерності педагогічних працівників.
Успішна робота педагогічного колективу багато в чому залежить від інноваційної спрямованості його діяльності, можливості постійно отримувати інформацію про новітні тенденції розвитку освітньої галузі. Методичний кабінет та керівництво Роменського ВПУ забезпечує участь викладачів, майстрів виробничого навчання у роботі семінарів, «круглих столів», конкурсах, виставках обласного та всеукраїнського рівня. Розвиток співробітництва з іншими навчальними закладами області та країни, методичними центрами, науковими установами дозволяє відслідковувати сучасні досягнення у розвитку професійно-технічної освіти, долучатися до науково-дослідницької експериментальної діяльності, впроваджувати передовий досвід у власну діяльність.
Підвищення результативності освітньої діяльності потребує забезпечення системного контролю ефективності різних напрямків роботи педколективу. З метою забезпечення внутріучилищного контролю за навчально-виховним процесом, ефективністю науково-методичної діяльності педпрацівників щорічно розробляється «Єдиний план методичної роботи», графік внутріучилищного контролю, які є складовими загальноучилищних контрольних заходів. Результати контрольних перевірок розглядаються на засіданнях методичних комісій, раді керівництва, відображаються у рішеннях педагогічної ради, наказах по училищу, враховуються під час співбесіди з педагогічними працівниками за підсумками навчального року, атестації викладачів та майстрів виробничого навчання.
Багатовекторна діяльність, що здійснюється методичним кабінетом ДПТНЗ «Роменське ВПУ» у тісній співпраці з іншими структурними підрозділами нашого училища спрямована на постійний саморозвиток і вдосконалення з метою покращення підготовки молодого покоління до самостійного життя.
Навчально-методичне забезпечення
З метою ефективної організації навчально-виробничого процесу в 2012-2013 навчальному році здійснено розробку нових робочих навчальних планів та відповідне коригування комплексного методичного забезпечення професій та спеціальностей.
Модернізація змісту ПТО
У 2013 році творчою групою ДПТНЗ «Роменське ВПУ» було розроблено новий Державний стандарт професійно-технічної освіти з професії 7122 «Муляр». З метою врахування вимог підприємств-замовників кадрів до підготовки кваліфікованих робітників було внесено зміни до робочих навчальних програм з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки з врахуванням потреб регіонального ринку праці.
Засідання педагогічної ради
У 2012-2013 навчальному році на засіданнях педагогічної ради розглядалися: підсумки поетапної кваліфікаційної атестації, переведення учнів на наступний курс навчання (протокол № 7 від 31.09.2012р.); підсумки роботи педколективу училища у 2011-2012 н.р. та завдання на 2012-2013 н.р, розгляд Річного плану роботи на 2012-2013н.р. (протокол № 7 від 31.09.2012р.); визначення претендентів на нагородження золотою та срібною медалями, одержання диплому з відзнакою (протокол № 7 від 31.09.2012р.); визначення професійно спрямованих предметів загальноосвітньої підготовки, що виносяться на державну підсумкову атестацію в 2012-2013 н.р. (протокол № 7 від 31.08.2012р.); про вступ ДПТНЗ «Роменське ВПУ» до складу Асоціації ПТНЗ України торговельно-кулінарного профілю (протокол № 8 від 25.10.2012р.); про організацію чергування у Роменському ВПУ (протокол № 8 від 25.10.2012р.); затвердження правил внутрішнього розпорядку для учнів ДПТНЗ «Роменське ВПУ» (протокол № 8 від 25.10.2012р.); підсумки роботи з організації виробничої практики учнів та працевлаштування випускників у 2011-2012н.р. та завдання на 2012-2013 н.р. (протокол № 10 від 28.11.2012р.); організація профорієнтаційної роботи у 2012-2013 н.р. (протокол № 10 від 28.11.2012р.); організація роботи методичних комісій з ефективного супроводу навчально-виробничого процесу та аналізу його результативності (протокол № 10 від 28.11.2012р.); фінансова діяльність Роменського ВПУ у 2012 році, затвердження плану позабюджетної діяльності на 2013 рік (протокол № 1 від 31.01.2013р.); якість організації професійної підготовки учнів з професій «Продавець продовольчих товарів», «Продавець непродовольчих товарів» (протокол № 1 від 31.01.2013р.); оцінка роботи педагогічних працівників, які атестуються (протокол № 3від 20.03.2013р.); допуск учнів до державної підсумкової атестації (протокол № 3 від 20.03.2013р.; № 4 від 19.04.2013р.; № 5 від 30.04.2013р.); стан охорони праці і техніки безпеки в училищі (протокол № 6 від 28.05.2013р.); стан викладання історії; географії в училищі; якість професійної підготовки учнів з професій «Оператор комп’ютерного набору», «Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія)» (протокол № 6 від 28.05.2013р.) та інші.
Упровадження нових професій
У 2012-2013 навчальному році продовжувалась робота з апробації проекту Державного стандарту 7242 «Монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування», розробки відповідного комплексно-методичного забезпечення, оновлення навчально-матеріальної бази. Зокрема було створено нову лабораторію з професії «Монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування» обладнану сучасними комп’ютерами та іншим матеріально-технічним забезпеченням.
Науково-методична робота творчих груп
Працюючи над реалізацією науково-методичної проблеми училища, педпрацівники навчального закладу продовжували роботу над темами «Професійно-прикладне спрямування уроків теоретичного навчання з предметів природничого циклу» (методична комісія викладачів природничо-математичного циклу), «Впровадження інтерактивних форм і методів навчання, інформаційних технологій на уроках з предметів гуманітарного циклу» (методична комісія викладачів суспільно-гуманітарного циклу) тощо. Викладачі Г.Д. Глушкіна, О.В. Близнюк ефективно працюють над проектом «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках англійської мови». Творча група педпрацівників у складі Т.М. Пугач, Т.М. Помаран, М.І. Гречаник працюють над темою «Ефективність використання сучасних інноваційних технологій при здійсненні підготовки фахівців швейного напрямку».
Викладачі методичної комісії будівельних професій (О.І. Новак, О.В. Омеляненко, Н.І. Шпаченко, В.М. Бурнос) працюють над розробками та впровадженням у навчально-виховний процес сучасного навчально-методичного забезпечення. Крім роботи у складі творчих груп 19 викладачів та майстрів в/н реалізують індивідуальні інноваційні проекти.
Неперервна освіта педагогічних працівників
Курсове підвищення кваліфікації педагогічних працівників
На 2012-2013 навчальний рік було заплановано проходження курсів підвищення кваліфікації 13 педпрацівниками Роменського ВПУ:
- при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти – 1 чоловік;
- при Донецькому інституті післядипломної освіти – 9 чоловік;
- при Університеті менеджменту освіти (м. Київ) – 3 чоловіка.
При Сумському обласному інституті ППО курси підвищення кваліфікації пройшла Карпенко В.А., викладач математики.
При Донецькому інституті післядипломної освіти пройшли курси підвищення кваліфікації 9 чоловік – 4 викладача спецдисциплін та 5 майстрів виробничого навчання.
При Університеті менеджменту освіти (м. Київ) у І півріччі 2013 року пройшли І етап курсів підвищення кваліфікації 3 заступника директора.
Участь в обласних семінарах, школах передового педагогічного досвіду
В поточному навчальному році педагогічні працівники училища брали активну участь у обласних семінарах, школах передового педагогічного досвіду, які проводились Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти в Сумській області. У вересні 2012 року на базі ДПТНЗ «Роменське ВПУ» відбувся обласний семінар-практикум викладачів предмета «Технології» на тему: «Впровадження у навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій як засобу підвищення якості природничо-математичної та професійної підготовки кваліфікованих робітників».
З метою підвищення професійної майстерності, методичної грамотності педпрацівники училища брали участь у всіх заходах, підготовлених обласним НМЦ ПТО:
- Семінар-практикум викладачів предмета «Технології» Впровадження у навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій як засобу підвищення якості природничо-математичної та професійної підготовки кваліфікованих робітників (Методика викладання дизайну шкільних та офісних інтер’єрів через проектно-технологічну діяльність. Використання bCad та Home Desing 3D);
- ШППД. Семінар-практикум для заступників директора з навчально-методичної роботи (методистів);
- Семінар-практикум. Панорамне заняття викладачів іноземної мови;
- Семінар-практикум керівників методичних комісій професійної підготовки «Впровадження інноваційних технологій навчання та покращення науково-методичного забезпечення в системі ПТО»;
- Семінар-практикум для заступників директорів з навчально-методичної роботи (методистів). Розробка робочих навчальних планів.
- Засідання методичної секції викладачів природничо-математичного циклу;
- ШППД. Педагогічна майстерня «Сучасний урок» для викладачів з предмету «Інформаційні технології»;
- Засідання творчої групи школи вивчення та впровадження інноваційних технологій для працівників легкої промисловості та сфери послуг;
- Трибуна перспективного досвіду викладачів природничо-математичного циклу;
- Семінар-практикум для викладачів професійно-технічної підготовки із загально будівельних професій;
- Школа методичної підготовки молодих фахівців «Перші кроки до майстерності»;
- Засідання творчої групи школи вивчення та впровадження інноваційних технологій для працівників легкої промисловості та сфери послуг;
- Засідання методичного об’єднання викладачів курсів духовно-морального спрямування;
- Семінар-практикум для заступників директорів з навчально-методичної роботи (методистів) «Аналіз стану навчально-виробничого процесу ПТНЗ області та завдання на новий навчальний рік».
Вивчення педагогічного досвіду педпрацівників училища
Творчі здобутки викладачів та майстрів виробничого навчання є не тільки науково-методичним надбанням їх авторів, а й всього педагогічного колективу училища.
Протягом навчального року педпрацівники училища долучали до вивчення позитивних напрацювань своїх колег під час відкритих уроків, засідань методкомісій, ярмарки ідей, предметних тижнів. Методичними комісіями проводились предметні тижні, презентації інноваційних ідей, відкриті інтерактивні, інформаційно-комунікаційні уроки досвідчених викладачів і майстрів виробничого навчання тощо.
У 2012-2013 навчальному році вивчався педагогічний досвід викладача вищої категорії, старшого викладача Близнюк Оксани Володимирівни. Викладач англійської мови Близнюк О.В. працювала над інноваційним проектом «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у викладанні англійської мови». Метою впровадження проекту є підвищення ефективності навчального процесу шляхом використання навчальних комп’ютерних програм, мультимедійних презентацій, ресурсів мережі Інтернет, що дає змогу залучити до сприйняття навчального матеріалу різні види органів чуття учнів, інтенсифікувати навчальний процес, підвищити вмотивованість самостійного вивчення предмету, швидко та ефективно визначати рівень засвоєння учнями навчального матеріалу і вносити відповідні корективи.
Вивчення досвіду викладача Близнюк О.В. з використання у навчально-виховному процесі інформаційно-комунікаційних технологій було складовою методичної роботи в училищі з підвищення компетентності педагогів навчального закладу з упровадження сучасних інформаційних технологій навчання.
Майстер-класи
Під час обласного семінару-практикуму викладачів предмета «Технології» на тему: «Впровадження у навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій як засобу підвищення якості природничо-математичної та професійної підготовки кваліфікованих робітників» викладач-методист Роменського ВПУ Білан А.С. провів з учасниками семінару майстер-клас на тему «Робота з програмою Home Design 3D».
Під час методичного тижня у січні 2013 р. Майбородою Л.А, науковим співробітником лабораторії «Всеукраїнський інформаційно-аналітичний центр професійної технічної освіти» Інституту ПТО Національної Академії Педагогічних наук України, для педагогічних працівників ДПТНЗ «Роменське ВПУ» було проведено майстер-клас на тему «Підвищення ефективності розроблення та використання навчальних презентацій у ПТНЗ».
Методичний тиждень
У січні 2013 року в училищі було проведено методичний тиждень, під час якого згідно з річним планом роботи було проведено семінар-практикум на тему «Методика застосування навчальних відеоматеріалів на уроках загальноосвітньої та професійної підготовки», який включав презентацію концепції та технології створення навчальних відеофільмів для подальшого використання в навчально-виховному процесі; методичний діалог на тему «Мій педагогічний досвід», психологічний тренінг з педпрацівниками на тему «Психічне здоров’я педагогічних працівників», «Створенням оптимальних умов для розвитку обдарованих учнів, забезпечення їх самореалізації» тощо. Протягом 2012-2013 н.р. методичними комісіями проведено предметні тижні, тижні з професій.
Атестація педагогічних працівників
Результати атестації педагогічних працівників ДПТНЗ «Роменське ВПУ» у 2012-2013 навчальному році
Категорія педпрацівників, які пройшли атестацію у 2012-2013н.р. |
Кількість педпрацівників |
викладачі |
5 |
майстри виробничого навчання |
5 |
Всього: |
10 |
Рівень атестаційної комісії |
Рішення атестаційної комісії |
Кількість педпрацівників |
Викладачі |
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєним кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «викладач-методист». |
1 |
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєним кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «старший викладач». |
1 |
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії». Присвоїти педагогічне звання «старший викладач». |
2 |
І |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» |
1 |
Майстри виробничого навчання |
І,ІІІ |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше встановленому 12 тарифному розряду. Відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «майстер виробничого навчання ІІ категорії». |
2 |
І |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєному 12 тарифному розряду. |
2 |
І |
Відповідає займаній посаді. Відповідає раніше присвоєному 10 тарифному розряду. |
1 |
Інформаційно-видавнича діяльність
Підготовлено до друку
У 2012-2013 навчальному році викладачі та майстри виробничого навчання училища продовжували роботу з підготовки друкованих та електронних навчальних, навчально-методичних посібників для педпрацівників та учнів. Методичною радою Роменського ВПУ проведено конкурс методичних напрацювань педпрацівників навчального закладу. Кращі роботи учасників конкурсу направлено на розгляд методичної ради НМЦ ПТО у Сумській області.
Методичним кабінетом Роменського ВПУ видано 27 найменувань навчальних посібників, методичних рекомендацій, які використовуються у навчально-виховному процесі.
Публікації у фахових та періодичних виданнях
У першому номері журналу «Професійна технічна освіта» за 2013р. надруковано статтю Помарана П.І. на тему «Організаційно-педагогічні умови вдосконалення управлінської діяльності у вищому професійному училищі» про підсумки науково-дослідної роботи творчої групи Всеукраїнського експериментального педагогічного майданчика на базі Роменського ВПУ з питань удосконалення управлінської діяльності у вищому професійному училищі. Питання організації роботи Роменського ВПУ з розвитку соціального партнерства були висвітлені у матеріалах Всеукраїнської (звітної) науково-практичної конференції за 2012 рік Інституту ПТО НАПН України. Матеріали про ДПТНЗ «Роменське ВПУ» були надруковані в Енциклопедії професійно-технічної освіти України.
Згідно наказу управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, ученицю ІІ курсу Державного професійно-технічного навчального закладу «Роменське вище професійне училище» Кириченко Дар’ю Геннадіївну було занесено до «Книги рекордів освіти Сумщини», що була створена, з метою створення літопису найвищих досягнень учнів та педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних навчальних закладів області.
Слід зазначити, що Кириченко Дар`я за два роки свого навчання в училищі показала свої найкращі здібності та професійні навички. Її результати участі у різноманітних конкурсах високо оцінюється членами конкурсного комітету.
У березні Дар`я брала участь у VIII Міжнародному фестивалі з кулінарного мистецтва та сервісу в Україні, де зайняла І місце у номінації «Вироби з тіста» та ІІІ місце у номінації «Традиційний хліб», за що була відзначена відповідними Дипломами.
Тож, саме завдяки її досягненням на Міжнародному фестивалі, Кириченко Дар`ю було занесено до «Книги рекордів освіти Сумщини», з цим ми її і вітаємо.
На фото: учениця ДПТНЗ "Роменське ВПУ" Кириченко Дар`я під час Міжнародного фестивалю з кулінарного мистецтва та сервісу в Україні
27 червня ДПТНЗ «Роменське ВПУ» зібрало сотні людей, адже цього дня відбувся випускний вечір – свято спогадів, мрій, сподівань, радості та світлої печалі для 128 випускників, які цьогоріч прощаються з рідним училищем, вчителями, майстрами, своїми одногрупниками.
На фото: свято розпочали зі звернення до винуватців торжества
На фото: випускники, їх батьки, друзі, гості, працівники училища - у ході випускного вечору
Позаду хвилюючий захист дипломних робіт, державна підсумкова атестація, уроки, виховні години і роки безтурботної, але плідної юності. А попереду незвідані далі, різнобарв’я життя, праці і радості.
На фото: традиційно розпочалося свято із виконання Державного Гімну України, після цього настала мить урочистих промов та привітань
На фото: хвилиною мовчання згадали загиблих в роки війни, а до пам`ятника жертвам фашизму, який знаходиться на території навчального закладу, поклали квіти
Цьогоріч дипломи зрілості отримали учні п`яти груп: КК-4 (класний керівник – Солоненко Світлана Володимирівна, майстер – Саєнко Ірина Іванівна); МШП-3 (класний керівник – Чередник Володимир Іванович, майстер Литвиненко Роман Вікторович); СТ-3 (класний керівник – Карпенко Віра Анатоліївна, майстер – Салій Сергій Олексійович); ПП-3 (класний керівник – Полуян Світлана Віталіївна, майстер – Іщенко Валентина Андріївна); ОКБ-3 (класний керівник – Дівенко Ірина Олександрівна, майстер – Олешко Наталія Олексіївна).
На фото: ведучі поманили всіх присутніх у світ телевізійних передач, згадуючи при цьому учнівське життя випускників 2013 року
Навчальний заклад підготував висококваліфікованих конкурентоспроможних кухарів; мулярів, штукатурів, плиточників; столярів; продавців; операторів комп`ютерного набору, конторських службовців, на яких попереду чекає збагачення й поповнення знань при продовженні навчання у вищих навчальних закладах, реалізація своїх професійних навичків, вмінь та здібностей на підприємствах та установах.
На свято завітали почесні гості: заступник міського голови Клименко Андрій Борисович та священик-настоятель Всіхсвятської церкви, отець Димитрій Долгий, які привітали випускників зі святом – отриманням атестату зрілості, який допоможе їм у подальшому реалізувати свої мрій в особистому та професійному житті.
На фото: свої найщиріші привітання висловив заступник міського голови Андрій Клименко
На фото: реалізувати себе як в особистому житті, так і в професійному побажав священик-настоятель Всіхсвятської церкви, отець Димитрій Долгий
Традиційно напутні слова прозвучали від директора ДПТНЗ «Роменське ВПУ» Павла Івановича Помарана, який побажав молодим фахівцям міцного здоров`я, щастя, професійного злету, успіхів у всіх починаннях, добробуту та творчих злетів. У свою чергу випускники 2013 року вручили директору «серце побажань».
На фото: зі словами вітання звернувся до випускників директор ДПТНЗ "Роменське ВПУ" Павло Помаран
На фото: символічно директору навчального закладу вручили серце побажань від випускників цього року
Зі сльозами на очах звернулася від імені класних керівників – викладач, класний керівник групи ОКБ-3 Дівенко Ірина Олександрівна, яка згадала роки навчання своїх вихованців, всі злети та падіння, які зустрічалися на їхньому шляху, та запевнила, що вони стануть гідними громадянами нашої країни.
На фото: здобутки всіх своїх вихованців за роки навчання згадала класний керівник групи ОКБ-3
На фото: в свою чергу, випускники групи ОКБ-3 подарували своєму класному керівникові бочку меду та ложку дьогтю
Зворушливі слова на адресу дітей прозвучали від найрідніших людей – батьків. Мати випускника групи ОКБ-3 – Шостак Тетяна Борисівна побажала всім випускникам не тільки успіхів у праці та кар`єрного росту, а й удачі в особистому житті й коханні.
На фото: стати успішними робітниками та чудовими чоловіками й дружинами побажали випускникам батьки
Випускниця групи КК-4 Гордієнко Оксана подякувала начальному закладу та всьому педагогічному колективу за те, що незважаючи на мінливий характер багатьох учнів, все ж викладачі, майстри, класні керівники знайшли підхід до кожного, дали не просто ґрунтовні знання з того чи іншого предмету, а й допомогли самоствердитися в житті як громадянину, особистості, завжди були рядом у радісні та сумні хвилини, в будь-який момент могли підставити своє плече та подати руку допомоги.
На фото: слова подяки адміністрації, викладачам, майстрам навчального закладу висловила від імені випускників Гордієнко Оксана
На фото: гідно продовжувати навчання пообіцяли випускникам учні першого курсу, яким символічно вручили шпаргалку, ручку, граніт науки та банку сліз
На фото: під час вручення дипломів випускникам
Музичні вітання в дарунок всім випускникам пролунали від учнів та викладачів навчального закладу.
На фото: за участі учнівського та педагогічного колективу навчального закладу для випускників та гостей підготували концерт
Після святкового концерту випускники і гості вийшли на училищне подвір`я, де в небо піднялися десятки барвистих кульок. Випускники ніби випустили своє дитинство, загадуючи бажання з надією на їх здійснення. А щоб мрії здійснювалися – у вись зринули птахи як символ добробуту та щастя.
На фото: символічно випускники випустили у небо птахів та барвисті кульки
Фото на згадку. Учні групи КК-4
Фото на згадку. Учні групи МШП-3
Фото на згадку. Учні групи ОКБ-3
Фото на згадку. Учні групи СТ-3
Фото на згадку. Учні групи ПП-3
Червень – гаряча пора для учнівського та педагогічного колективу ДПТНЗ «Роменське ВПУ», адже розпочалася здача екзаменів, захисти дипломних робіт.
На фото: учні групи М-1б під час екзамену
На фото: майбутні кухарі в очікуванні на екзамени
Найбільше переживають учні груп КК-4, МШП-3, СТ-3, ПП-3, ОКБ-3, які здають екзамени востаннє. І вже через кілька днів перед ними відчиняться двері у далеку й незвідану дорогу до високих ідеалів і омріяних цілей до щасливого майбутнього життя.
На фото: учні групи ОКБ-3 ще раз перевіряють свої знання в області комп`ютерної техніки
На фото: учні МШП-3 під час захисту кваліфікаційних робіт
На фото: учні групи СТ-3 готуються до захисту дипломних робіт
На фото: у ході захисту дипломних робіт - учень групи СТ-3
На фото: під час захисту кваліфікаційних робіт учнів групи КК-4
Фото на згадку. Учні групи КК-4