Цікавість – це те, що хочеться пробудити в учнях. Участь в STEM-проєктах сприяє зацікавленості навчанням та стимулює розвиток мислєневої діяльності й креативності здобувачів освіти.
З метою глибокого занурення учнів в інженерію учні ДПТНЗ «Роменське ВПУ» вперше залучилися до Всеукраїнського Інженерного тижня 2024. Головною темою Інженерного тижня 2024, який стартував 22 січня, обрали — самозарадність. Вміння бути самозарадними посилює нашу незалежність від зовнішньої допомоги, відповідальність та прискорює нас. Коли ми розв’язуємо питання, що стосуються життя та розвитку, це стає вкрай важливо. Крім того, самозарадність важлива складова розвитку креативності.
Зважаючи на виклики, з якими ми наразі стикаємося, Інженерний тиждень охопив декілька напрямів. Разом з викладачем фізики Солоненко С.В. учні більше дізналися про технології виготовлення меблів з картону, якими дизайнери та архітектори з усього світу користуються з 1960-х років. Вони долучилися до виготовлення таких меблів і навіть повітряні тривоги цьому не стали на заваді. Із захопленням працювали над виготовленням картонних меблів та їх тестуванням учні Пінчук Анастасія (група ММ-1), Мирон Денис, Хоруженко Олександр, Кріль Станіслав (група ММ-2), Бурлай Богдана, Лизько Катерина, Мещерякова Даша, Клименко Ангеліна, Колпак Анна (група КК-1).
Зробити власноруч інженерну конструкцію і побачити її в дії — найкращий мотив для розвитку творчості учнів та реалізація їхнього інженерного потенціалу. Захопливими виявилися завдання – виклики «Іллюзія» та «Вжух». Слід відзначити найактивніших «інженерів» - Рябеньку Дарʹю (група КК-1), Бартош Ліну та Шелест Дарʹю (група КК-3). Виготовлений власноруч ліхтарик «міні-міні» презентував Бесага Станіслав - учень групи ММ-1.
Концепцію циркулярного будівництва та переробку будівельних матеріалів – іноземний та український досвід будівництва та відбудови розглянуто під час уроку фізики в групі КК-3.
Разом з викладачем хімії та біології Жадько І.В. учні дискутували на тему «Цінна вода» та провели урок «Зелене будівництво». Юні «хіміки-експериментатори» з групи КК-1 виготовили «невидимі чорнила» та дослідили властивості та зміну кислотності неньютонівської рідини, виготовленої на основі капустяного розчину.
Альтернативні способи збору та очищення води – актуальні практики, як для воєнного, так і мирного життя. Учні спробували побудувати власну модель дощолову та фільтру для очищення води.
За невеликий час учні зрозуміли, що фізика та хімія – не сухі науки, а захопливий, дивовижний, незвіданий світ, що інженерія - не в підручниках та формулах, а насамперед вона в цікавості, спостережливості, очах, які загоряються від шаленої для когось ідеї, вона на кінчиках пальців.
Дякуємо ГО «Про. Про. Лаб» за можливість долучитися до дивовижного світу науки та технологій.