Професійний тиждень — це одна із форм роботи, що містить цілеспрямовану, колективну, індивідуаль¬ну, практичну діяльність педагогів, спрямовану на під¬вищення якості навчання, професійної підготовки й розвитку творчої діяльності учнів.
Цикл заходів, проведених у межах професійного тижня, спрямований на поглиблення взаємозв`язків між теоретичними знаннями й виробничим навчан¬ням , є можливим шляхом їхнього вдосконалення. Колективна методична робота майстрів виробничого навчання й викладачів професійного циклу є найбільш ефективною. Доказом цьому є тиждень фахової майстерності з професії «Кухар, кондитер», який пройшов у Роменському ВПУ із 23 по 27 квітня.
Професія кухаря - найдревніша на Землі. Кухар - це знавець кулінарії, яка поринає своїм корінням в далеке минуле - туди, де горів вогонь жертовного вогнища, навколо якого збиралися древні люди. Від покоління до покоління передавали люди досвід приготування їжі.
Розпочався тиждень із демонстрації на І-му поверсі відеороликів та презентацій електронних газет на тему: « Моя професія - моя гордість». Учні груп кухарів, кондитерів, майстри виробничого навчання влаштували для всіх реалізацію кондитерських виробів власного виробництва.
Викладач Т.І. Литвин та учні груп І-IV курсів провели відкритий позакласний захід на тему: «Молекулярна кухня - міф чи реальність», на якому говорили про новомодне віяння сучасної кулінарії - молекулярнау кухню, яка набула популярності в світі вже декілька років тому. Народившись у Франції, це незвичайне кулінарне мистецтво знайшло своїх послідовників у багатьох країнах, не винятком стала й Україна.
З-під рук кухарів цієї високотехнологічної гастрономії виходять страви незвичної форми, дивовижних кольорів та неповторних смаків. А кухня «молекулярного» шеф-кухаря більше схожа на лабораторію алхіміка, ніж на традиційну в нашому розумінні з каструлями та пательнями. Тут присутні центрифуга, вакуумний випаровувач, рідкий азот, сухий лід, і навіть трансглютаміназа. За допомогою спеціальних інструментів і приладів майстри цього напрямку гастрономії подрібнюють, змішують, охолоджують, розігрівають та вимірюють температуру страв, їх масу, фільтрують, спінюють і нагнітають тиск, створюють вакуум.
Оскільки в молекулярній кухні використовуються лише натуральні інгредієнти, то такий авангард, не лише оригінальний і смачний, а й абсолютно природний та натуральний. Головний акцент у молекулярній кухні — яскравий смак та чистий аромат страви.
Викладач О.А. Філімонова у групі КК-2 провела відкритий урок на тему: «Приготування млинцевого тіста та виробів з нього: млинчики «Тріо», млинчики з бананом та морозивом, млинчики «Фруктове мереживо», млинчики «Шоколадні тропіки», млинці гарбузові з сиром».
На уроці учні практично відпрацювали трудові прийоми приготування млинцевого тіста, закріпили теоретичні знання з розрахунку сировини, організації робочого місця, технології приготування, підбору інвентарю, дотримання вимог санітарії та гігієни, правил техніки безпеки і охорони праці. Працювала викладач над розвитком в учнів самостійності, вмінням орієнтуватися у виробничих умовах; вихованням бережливого ставлення до продуктів харчування, енергоносіїв, обладнання.
Українська народна кухня багата стравами та різноманітними виробами з борошна. Деякі страви з них стали традиційними на святковому столі. Млинці, вже давно зайняли гідне місце в кожної господині. Це унікальна руська народна страва. Їх в усі часи пекли з різного борошна: пшеничного, гречаного, кукурудзяного, рідко використовували житнє борошно розводили сироваткою, маслянкою, молоком або водою, вибивали яйця й заколочували рідке тісто. Млинці були однією з найпопулярніших страв на святі.
Сьогодні кондитерська та хлібопекарська промисловість нашої країни випускає широкий асортимент виробів з тіста. Але кожній господині хочеться почастувати своїх рідних пиріжками і тістечками, виготовленими власними руками.
Учні на уроці продемонстрували зацікавленість до теми шляхом виконання випереджувального завдання, вони продемонстрували власні напрацювання, ділилися авторськими рецептами. Родзинкою уроку було проведення майстер-класу викладачем, на якому вона демонструвала способи декорування страв.
Урок проведено на достатньому методичному рівні. Викладачем інтерактивні методики, з мультимедійним супроводом. Учні показали високий та достатній рівень знань, були дуже активними.
Майстерний кухар володіє таємницею поєднання смаків, використовує широку гаму запахів та ароматів, точно і вправно оздоблює смачні вироби. Їжа, за умови майстерного приготування, приносить людині справжню насолоду, піднімає настрій, дарує здоров`я і довголіття. Можливо тому праця кухаря і привертає таку велику кількість бажаючих її опанувати. До вершин майстерності необхідно іти все життя, тоді ви досягнете успіху. А вдалий вибір професії - це друге народження людини.