19.02.2018 року в Роменському ВПУ було проведено відкриті уроки. Із предмету «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» на тему: «Технологія приготування, вимоги до якості помади білої основної та глазурі дзеркальної» урок провела Литвин Т. І.
Сьогодні кондитерські борошняні вироби є невід`ємною частиною національної кухні народів усіх країн. Вони вважаються ласощами і призначені для того, щоб своїм смаком, ароматом, виглядом дарувати радість людям у свята та в будні.
В умовах сучасного виробництва кондитер повинен володіти певними знаннями і необхідними практичними навичками, він повинен знати: основні властивості сировини, що використовується для приготування кондитерських виробів, метод визначення її якості; асортимент і технологію приготування різних напівфабрикатів і різних видів тіста, начинок, сиропів, кремів, помад, посипок, мастики тощо. Викладач доклала багато зусиль, щоб пояснити учням технологічний режим приготування виробів, способи оздоблення кондитерських виробів помадою, глазур`ю.
Ця тема є основною з тем, що відноситься до цукристих напівфабрикатів. Типом уроку обраний «комбінований урок». Провести відкритий урок з цієї теми спонукала її важливість, часте використання помадок та дзеркальної глазурі під час оздоблення кондитерських виробів.
Урок базувався на отриманих раніше знаннях з технології приготування; товарознавства харчових продуктів та організації виробництва; хімічному складі продуктів; приготування сиропів; способу теплової обробки; організації кондитерського цеху. Враховуючи, що пам`ять здатна зберегти до 90% з того, що людина робить, 50% того, що бачить і лише 10% того, що почує, то для кращого засвоєння матеріалу викладач використала презентацію та відеофільм, розглянула кілька ситуацій, які виникають при приготуванні помади.
Тамара Іванівна уміло поєднала під час викладання спецпредмета наочні та словесні методи, застосувавши практичний показ відеоматеріалів. Активізація учнів на уроці сприяла формуванню логічного мислення, вмінню чітко формулювати та висловлювати думку, аналізувати та систематизувати інформацію, отриману з різних джерел, забезпечує ефективність засвоєного матеріалу.
Для закріплення нових знань на уроці використано було проблемний метод навчання, який сприяє розвитку творчих можливостей особистості; самостійного мислення, пошукових умінь учнів, творчого підходу до справи, прийняття нестандартних рішень.
Із предмету «Устаткування підприємств харчування» з теми:«Водонагрівники» із учнями першого курсу було проведено відкритий урок викладачем Безкоровайною В. В., яка є випускницею нашого училища й нині навчається на 5-му курсі СНАУ за спеціальністю «Харчові технології».
Викладач мала на меті вивчити призначення, загальну будову та принцип дії водонагрівників; розвивати раніше набуті знання, сприяти розвитку уваги, мислення, пам`яті, спостережливості та активності учнів; розвивати навички індивідуального та колективного навчання; виховувати культуру фахового мовлення, поведінки.
Під час засвоєння учнями нових знань Віта Володимирівна включила одночасне повторення домашнього завдання та раніше вивченої теми.
Враховуючи реальні можливості учнів, частині з них було запропоновано тестові завдання середнього рівня, інші працювали біля дошки, решта відповідали усно. Мотивація викладача спонукала учнів до активної роботи, вивчаючи новий матеріал вона дотримувалась принципів доступності, наочності, самостійності.
Професія педагога дуже почесна, а в той же час і складна, вимагає багато терпіння та витримки. Бажаємо викладачам працювати, адже меж для вдосконалення не існує, впроваджувати сучасні технології в навчальний процес, удосконалювати техніку володіння інноваційними технологіями, продовжувати співпрацювати із майстрами в/н задля покращення знань, умінь та навичок учнів.